Senaste nytt

Tier points har kommit in men inte nya statusen

Good things come to those who wait...

Ar du helt saker pa detta? Nu har min status uppgraderast efter ca 18 timmar och detta ar vad jag far bade via webben och appen nar jag forsoker valja mitta sate.

Unfortunately it is not possible for you to choose a seat at this time.

Please try again later or alternatively please check in at the earliest opportunity.

You can do this by using check in on ba.com which is available from 24 hours before departure.

You will be able to choose your seats and print your boarding pass (where available).

If you cannot check in on ba.com then we recommend that you check in at the airport as early as possible. You can find out in Manage My Booking when check in opens at the airport.

Ar du helt saker pa detta? Nu har min status uppgraderast efter ca 18 timmar och detta ar vad jag far bade via webben och appen nar jag forsoker valja mitta sate.

Unfortunately it is not possible for you to choose a seat at this time.

Please try again later or alternatively please check in at the earliest opportunity.

You can do this by using check in on ba.com which is available from 24 hours before departure.

You will be able to choose your seats and print your boarding pass (where available).

If you cannot check in on ba.com then we recommend that you check in at the airport as early as possible. You can find out in Manage My Booking when check in opens at the airport.

Ja, det kan ta ett dygn eller ibland två innan det syns i profilen. Om jag förstod saken rätt är det imorgon du reser.

Det där felmeddelandet har jag fått om jag försöker ändra sittplats i "Manage My Booking", när online-incheckningen öppnat. När kan du checka in för din flight online?

BA's system är inte direkt snabba. Din status har nog trillat igenom på vissa ställen och inte uppdaterats på andra. Vänta lite till så kommer det att lösa sig.

Ja, det kan ta ett dygn eller ibland två innan det syns i profilen. Om jag förstod saken rätt är det imorgon du reser.

Det där felmeddelandet har jag fått om jag försöker ändra sittplats i "Manage My Booking", när online-incheckningen öppnat. När kan du checka in för din flight online?

Det ar 9 timmar kvar tills check in oppnar sa det borde inte vara problemet. Naval, det varsta som kan handa ar ju att jag far sitta pa en fonsterplats pa rad 2-5 vilket far ga for denna gangen. Som plaster pa saren fick jag min guld status hos Hilton konfirmerad sa det blir gratis wifi ikvall, tjoho!

Nu fungerade det och jag fick 1F, denna plats var redan foreslagen sa det var bara att konfirmera. Andrade sedan plats pa anslutningen (denna var gratis fran borjan) och det gick ocksa bra, men sen nar jag skulle andra min utresa om 1 vecka (som ocksa ar gratis med Domestic business) sa blev det problem igen - jag misstanker att det ar skakiga system hos BA idag.

Du är rätt ny BA-kund va? Skakiga system är Standard Operating Procedure. BA IT är endast marginellt bättre än SK IT... ;)

Det stammer, jag borjade resa med BA I Maj sa har inte hunnit bli van an =) Men allt I ovrigt slar SK sa jag tror inte mitt EBG kommer att bli fornyat efter detta aret.....

Vilken härlig tråd och engagemang för BAEC Bronze. Nästan som du doc borde ha varit med trekker och kollat pulsen samt blodtrycket varje timma. Du kanske även borde ta fram blocket och ringa Cpt Valium och First Officer Zanax.. Olidligt spänning även för åskådarna, hur skall detta gå..

Själv har jag nu ringt min läkare för att prata om jag skall ta captopril, cilazapril, enalapril, fosinopril, lisinopril, perindopril, quinapril, ramipril, eller trandolapril (tack Google och WebMD) för att sänka blodtrycket..

Vilken härlig tråd och engagemang för BAEC Bronze. Nästan som du doc borde ha varit med trekker och kollat pulsen samt blodtrycket varje timma. Du kanske även borde ta fram blocket och ringa Cpt Valium och First Officer Zanax.. Olidligt spänning även för åskådarna, hur skall detta gå..

Själv har jag nu ringt min läkare för att prata om jag skall ta captopril, cilazapril, enalapril, fosinopril, lisinopril, perindopril, quinapril, ramipril, eller trandolapril (tack Google och WebMD) för att sänka blodtrycket..

Det är väl inte BAEC Bronze som engagemanget ligger i. Det handlar väl mer om att hjälpa en medresenär på vägen mot högre status. Så småningom blir väl trekker BAEC Silver också.

OT: Ett lätt förhöjt blodtryck under ett kort tag gör ingen skillnad, så ingen mening med att jag ska kontrollera det. Vilket finlir bland alla ACE-hämmare du sysslar med. Säkert att du inte ska blanda i A2-blockarna som i regel slutar på -sartsan också (losartan, candesartan med flera)?

Det är väl inte BAEC Bronze som engagemanget ligger i. Det handlar väl mer om att hjälpa en medresenär på vägen mot högre status. Så småningom blir väl trekker BAEC Silver också.

OT: Ett lätt förhöjt blodtryck under ett kort tag gör ingen skillnad, så ingen mening med att jag ska kontrollera det. Vilket finlir bland alla ACE-hämmare du sysslar med. Säkert att du inte ska blanda i A2-blockarna som i regel slutar på -sartsan också (losartan, candesartan med flera)?

Absolut :) saknades en smiley..

Men man kan kanske läsa mellan raderna att avsaknaden av dynamiska IT-system möjligtvis är puls- och blodtryckshöjande, något varken BA och SAS är ensamma om. Så det var lite lätt humor kopplat till frustrationen när man inte förstår helt varför man inte får "instant gratification".

Baserat på vad jag minns om de flygbolagssystem jag har jobbat mot är det två anledningar:
1. Man batchar en del information, med olika intervaller, ibland veckovis
2. Det verifieras några parameter så det inte blir fel

Toppen