Senaste nytt

Tidtabellsstök med längre flygtider österut

xz0781

Medlem
Har en bokning ARN-MUC-ICN-NRT i mitten av april. Ursprungligen skulle LH718 landa 8.45 i Seoul och Asiana till Narita lyfta 10.00. Men med nya flygvägen landar man 10.55 i Seoul. Tyvärr verkar sträckan Seoul-Tokyo bara flygas på morgonen (sista flighten 11.15). Frågan är om man kan hoppas på att LH kommer att anpassa avgångstiden från MUC för att anslutningar ska hinnas med eller att Asiana tar hänsyn till att europeiska ankomster nu ankommer 2h senare? Eller räknas inte ICN som en "normal" transferpunkt till Tokyo? Någon med mer kunskap om branschen än jag får gärna upplysa.
 

palmen

Moderator
Har en bokning ARN-MUC-ICN-NRT i mitten av april. Ursprungligen skulle LH718 landa 8.45 i Seoul och Asiana till Narita lyfta 10.00. Men med nya flygvägen landar man 10.55 i Seoul. Tyvärr verkar sträckan Seoul-Tokyo bara flygas på morgonen (sista flighten 11.15). Frågan är om man kan hoppas på att LH kommer att anpassa avgångstiden från MUC för att anslutningar ska hinnas med eller att Asiana tar hänsyn till att europeiska ankomster nu ankommer 2h senare? Eller räknas inte ICN som en "normal" transferpunkt till Tokyo? Någon med mer kunskap om branschen än jag får gärna upplysa.
Att något av bolagen skulle ändra scheman enbart för ditt problem som nu uppstår är väldigt osannolikt.
Seoul ICN är hub för Asiana, men de tar inte hänsyn till andra bolag i schemaläggning. Det finns säkert andra flighter som passar än just Tokyo. Med tanke på att man i dagsläget mer eller mindre inte kan åka till Japan som turist så är det inte så konstigt att det är extremt få avgångar ländernas emellan.
 
Toppen