Senaste nytt

Tidtabellsändring Stockholm-Chicago

Synd! Har åkt till Chicago en gång om året de senaste 8 åren och att ha ett direktflyg som är framme runt lunch har varit guld. Speciellt om man har Chicago som destination. Årets resa sker i juli så vi får njuta av den avgången :).

Om jag inte bara ska vara negativ så är en fördel med den sena tiden att man kan gå och lägga sig utan dåligt samvete. En dålig dag är man väl på hotellet runt 2100.
 
Jag som åker till Chicago via CPH i morgon hajade till på rubriken.
Kollade mina flighter som står som On time so far.
 
Synd! Har åkt till Chicago en gång om året de senaste 8 åren och att ha ett direktflyg som är framme runt lunch har varit guld. Speciellt om man har Chicago som destination. Årets resa sker i juli så vi får njuta av den avgången :).

Om jag inte bara ska vara negativ så är en fördel med den sena tiden att man kan gå och lägga sig utan dåligt samvete. En dålig dag är man väl på hotellet runt 2100.

Med tidsförskjutningen brukar ju första kvällen i USA vara rätt förlorad. Även när man åker C så får man ju MAX ihop 5h sömn på planet (och då har man gjort ett mycket bra jobb).
 
Personligen tycker jag det är mycket bra tider... Full arbetsdag både i Stockholm och Chicago. Nackdel är få flighter vidare vid ankomst ORD, men enklare från USA med att använda ORD som transit från Västkusten. Måste också vara bättre resursmässigt för SAS på ORD utan gapet mellan flygen som idag...
 


Hong Kong->Stockholm

.2..5.7
SK964
HKG 0905 – ARN 1435 333
1....6.
SK964
HKG 0905 – ARN 1435 343​


Stockholm->Chicago
..3.5.7
SK945
ARN 1635 – ORD 1835 333
12.4.6.
SK945
ARN 1635 – ORD 1835 343​

Chicago->Stockholm
..3.5.7
SK946
ORD 2105 – 1230+1 ARN 333
12.4.6.
SK946
ORD 2105 – ARN 1230+1 343​


Stockholm->Hong Kong
1..4.6.
SK963
ARN 1500 – HKG 0720+1333
....5.7
SK963
ARN 1500 – HKG 0720+1 343​

Källa:
SAS Stockholm – Chicago Operation Adjustment from Sep 2015 | Airline Route
SAS to Start Stockholm – Hong Kong Service from mid-Sep 2015 | Airline Route

Varifrån hämtar de A330-300 på onsdagar (3) och varifrån hämtar de A340-300 på tisdagar (2) och torsdagar (4) avgång till Chicago? :confused:
 
Varifrån hämtar de A330-300 på onsdagar (3) och varifrån hämtar de A340-300 på tisdagar (2) och torsdagar (4) avgång till Chicago? :confused:

Jag roade mig (i brist på annat vettigt) att plotta ut alla SAS långdistansflyg under första veckan i december enligt informationen som är tillgänglig i ExpertFlyer. Och då utförs alla HKG och ORD-flygningar av A330, men det är ändå något som inte riktigt stämmer om man inte har för avsikt att ferry-flyga planen till CPH eller OSL
 
Varifrån hämtar de A330-300 på onsdagar (3) och varifrån hämtar de A340-300 på tisdagar (2) och torsdagar (4) avgång till Chicago? :confused:
Enkelt! ;) A330-300 landar från HKG på tisdagen och har 26h stop på ARN innan avgång till ORD. A340-300 ankommer på tisdagen från ORD och vänder direkt tillbaka dit. Sedan har den ett liknande 28h stop onsdag till torsdag. Inga ferry flygningar krävs! :)
 
Enkelt! ;) A330-300 landar från HKG på tisdagen och har 26h stop på ARN innan avgång till ORD. A340-300 ankommer på tisdagen från ORD och vänder direkt tillbaka dit. Sedan har den ett liknande 28h stop onsdag till torsdag. Inga ferry flygningar krävs! :)
Den förklaring köper jag inte för Airbus A340 flygningar.
  • Stockholm-Hong Kong v.v.: 2 avgångar med Airbus A340
  • Stockholm-Chicago v.v.: 4 avgångar med Airbus A340
Jag får inte kalkylen ihop...
 
Toppen