Senaste nytt

Tidsgräns tredjepartslounger München MUC

sweflyer

Medlem
Har fått en paketresa ombokad till sju timmars byte i München. Inget jag är glad för, men det är som det är. Flyger ekonomi så tänkte utnyttja Loungekey.

Har någon erfarenhet av hur hårda tredjepartsloungerna är på regeln om tillträde max tre timmar innan flyg?

Båda anger på hemsidan samt exempelvis i PriorityPass app att det är max 3 timmar innan som gäller.

På annat håll hade det kanske inte varit några problem men Tyskland är ju känt för att regler är viktiga.

Det är relativt hårt på tretimmarsregeln numera då loungerna är tokfulla.

De löser det genom att helt enkelt inte släppa in dig förrän tre timmar innan avgång.

Flygbolagens lounger har samma regel men om man inte börjar resan utan bara har anslutning så kommer man in ändå.

Egentligen off topic men jag har kommit in på Eventyr 6h före genom att använda både access från flygbolaget (business/status) och PP. Tänker att vad gäller PP så är det väl max 3h och inte max 3h före? Så man borde kunna erbjuda att betala för två eller två gånger. Värt att fråga iaf.

Har fått en paketresa ombokad till sju timmars byte i München. Inget jag är glad för, men det är som det är. Flyger ekonomi så tänkte utnyttja Loungekey.

Har någon erfarenhet av hur hårda tredjepartsloungerna är på regeln om tillträde max tre timmar innan flyg?

Båda anger på hemsidan samt exempelvis i PriorityPass app att det är max 3 timmar innan som gäller.

På annat håll hade det kanske inte varit några problem men Tyskland är ju känt för att regler är viktiga.
Mitt råd är verkligen attt ta tåget in till München eller hyr en bil och se lite av de fantastiska omgivningarna vetja! Sitt inte och häcka på MUC.

Toppen