Senaste nytt

Tidningen Eurobonus Traveler

Håller med Jacob här, tror vouchern i praktiken går bra att använda för en person som reser själv.
Men det var ett mycket konstigt brev, som dessutom gått ut till samtliga svenska EBG...

Å andra sidan, vad exakt skulle hon skrivit i brevet?

De vill ju knappast uppmuntra folk att ge bort en loungevoucher i julklapp eller lägga ut den på Blocket. Meningen är ju att det ska finnas en koppling till den person som fått den.

Det känns ju ändå bättre att ha fått en voucher än att inte ha fått någon. Någon gång framöver kanske man vill ta med två gäster istället för en.

Jag tycker vi ska ta det precis för vad det är, en vänlig gest från SAS. Det har ju trots allt klagats en del på att SAS alldeles för sällan bjuder till.

jag tror det inte är exakt samma text på de voucharna, den för EBS för att du själv ska testa, och den andra kan du ju ge bort...

Klart det är trevligt att de försöker bjuda till. Men ändå. Varför ska jag ta med min gäst (och använda vouchern) till Business Lounge när jag utan voucher får ta med mig själv och gästen till Scandinavian Lounge hur ofta jag vill? Det är faktiskt ett snurrigt brev.

Det enda relevanta scenariot är om jag har två gäster (som inte är familj). Då borde vi alla tre kunna använda Business Lounge även om det inte skrivs på det sättet i brevet. Detta scenario måste dessutom infinna sig redan innan januaris slut då vouchern går ut!

Jag gissar att massa EBG just nu undrar om man verkligen får ta med en gäst längre eller om den förmånen upphört.

Nej, gör om och gör rätt. För att använda en sliten klyscha.

Jag är än så länge EBS och i mitt brev stod det något i stil med att "du får en möjlighet att prova på loungen."

Adamsson:21171 skrev:
Jag är än så länge EBS och i mitt brev stod det något i stil med att "du får en möjlighet att prova på loungen."
Det är ju klockrent från SAS sida. Och, som Jacob påpekat, något vi föreslagit till SAS tidigare.

Tidningen, med voucher, låg och väntade i brevlådan när jag kom hem i onsdags. Ska bli intressant att se vad som planerats för 20-årsjubiléet...

Jag kommer inte att kunna använda min voucher förrän den går ut (flyger redan C på alla mina resor i Januari). Någon som vill ha den?

Klart det är trevligt att de försöker bjuda till. Men ändå. Varför ska jag ta med min gäst (och använda vouchern) till Business Lounge när jag utan voucher får ta med mig själv och gästen till Scandinavian Lounge hur ofta jag vill? Det är faktiskt ett snurrigt brev.

Det enda relevanta scenariot är om jag har två gäster (som inte är familj). Då borde vi alla tre kunna använda Business Lounge även om det inte skrivs på det sättet i brevet. Detta scenario måste dessutom infinna sig redan innan januaris slut då vouchern går ut!

Jag gissar att massa EBG just nu undrar om man verkligen får ta med en gäst längre eller om den förmånen upphört.

Nej, gör om och gör rätt. För att använda en sliten klyscha.

Håller fulltsändigt med, det kan ju vara så enkelt att det fattas ett INTE mellan "ni" och "reser" men det är ju inte bättre det utan oförsvarligt att de inte noggrant korrekturläser en så kort text innan den går till trycket.
Som sagt, kul grej för EBS fullständigt värdelös för min del när det är så kort giltighet, känner ingen som tänker åka med SAS före 31/1.
Om man åtminstone kunnat välja och som alternativ kunnat använda den ombord i utbyte mot någon av deras menyer hade det varit något bättre.

Toppen