Senaste nytt

Tid mellan tåg och flyg på kastrup

Finns Fast track på CPH?? Senast jag var i C på Kastruf och det var låååååång kö till säkerhetskontrollen (på väg till EWR) frågade jag personal om det fanns Fast track och fick då ett fnys till svar att alla får stå i samma kö.
Der har været Fast Track på CPH de sidste mange år. Dels SAS'egen og så CPH Express som øvrige flyselskaber kan tilkøbe til deres (premium)passagerer.

Tjaaee. Hvis du har stået i den almindelige kø og spurgt efter Fast Track kan det jo opfattes forkert... De fleste der har adgang til Fast Track går normalt derhen med det samme ;)

Det är ju dessutom svårt att missa Fasttracken om man nu inte går helt i sin egen värld, eller kommer från T2 förstås

Funderar en hel del på just frågeställningen marginal tåg-flyg på CPH, eftersom jag numera alltid tar tåget över bron.
Gick tidigare på strategin att alltid kunna missa 1 st avgång utan att drabbas av problem, dvs min. 20 minuter marginal (till check-in deadline el. dyl.)
Nu senast hade jag exakt 30 minuter marginal, tåget stannade dock plötsligt på Öresundsbron och blev där stående i 27 minuter (!) lyckades droppa min väska exakt på klockslaget 45 min innan avgång, vilket är villkorat.
Nu ökar jag min marginal till 45 min på korta flyg, och 1 tim på kritiska långflyg.

Skræmmende at der er så dårlig punktlighed på Öresundstogene! Jeg kommer normalt altid i bil eller med metroen og der behøver man tydeligvis ikke samme marginal. Jeg skal prøve at tage tid næste gang for at se hvor lang tid det tager at komme fra landside til gaten.

Jag kommer naturligtvis att exakt på tiondelen mäta tidsåtgång för denna sträcka. Jag siktar på 4.45 tåg-lounge samt 6.15 lounge-gate. Kan självklart liverapportera detta gatlopp med videokamera samt hustru och barn i släptåg:) Jag anländer också i full löparmundering

Funderar en hel del på just frågeställningen marginal tåg-flyg på CPH, eftersom jag numera alltid tar tåget över bron.
Gick tidigare på strategin att alltid kunna missa 1 st avgång utan att drabbas av problem, dvs min. 20 minuter marginal (till check-in deadline el. dyl.)
Nu senast hade jag exakt 30 minuter marginal, tåget stannade dock plötsligt på Öresundsbron och blev där stående i 27 minuter (!) lyckades droppa min väska exakt på klockslaget 45 min innan avgång, vilket är villkorat.
Nu ökar jag min marginal till 45 min på korta flyg, och 1 tim på kritiska långflyg.
Håller helt med men jag kör ännu mer marginal när jag kommer från jobbet i Sverige till något i Danmark. Det krävs. Fan, stopp och trasiga tåg var och varannan dag.

Lite fel att beskylla Öresundstågen för alla förseningar i höst/vinter , har varit massa andra orsaker signalfel växelproblem godståg som havererade på bron och förra veckan när jag var på väg hem olycka ( påkörning av person ) och alla tåg mellan Malmö - Lund stoppade men fanns ersättningsbuss direkt till Lund

Brukar åka ner kvällen innan och övernatta om jag flyger tidigt och lång , billig försäkring för vara säker på att komma i tid

Toppen