Senaste nytt

Tid för Lufthansa refund

srg

Medlem
För 15 kalenderdagar sedan avbokade och refundade jag en Lufthansa Premium Economy Flex biljett och har ännu inte fått pengarna tillbaks. Ni som avbokat något med Lufthansa nyligen, hur lång tid kan det väntas ta och när borde jag ringa och gnälla igen?

Det rör som om tillräckligt mycket för att jag ganska gärna skulle vilja ha pengarna åter innan AMEX-fakturan behöver betalas :)
 

Jens Olsson

Medlem
För 15 kalenderdagar sedan avbokade och refundade jag en Lufthansa Premium Economy Flex biljett och har ännu inte fått pengarna tillbaks. Ni som avbokat något med Lufthansa nyligen, hur lång tid kan det väntas ta och när borde jag ringa och gnälla igen?

Det rör som om tillräckligt mycket för att jag ganska gärna skulle vilja ha pengarna åter innan AMEX-fakturan behöver betalas :)

Min erfarenhet av refund från Lufthansa är enbart för flygning som de ställt in/avbokat, båda gångerna tog det nästan 4 månader innan pengarna kom och då först efter att jag bett AmEx om hjälp att få refund.
 

srg

Medlem
Upptäckte idag att återbetalningen kommit, daterad i måndags, så det är nog inte omöjligt att de behandlade den inom 14 dagar och sedan tog det någon arbetsdag extra för själva överföringen. Glatt överraskad!
 

LPC123

Medlem
Någon med uppdaterad status på återbetalningar från Lufthansa? Har ett case med dom sen strejken i sommras och jag har enbart fått ett automatiskt svar med ett ID Nr och sen stendött och inte ett ord från dom! Ska man jaga dom eller avvakta lite till? det är nog rätt många som sitter i samma sits efter den strejken?
 

Ping

Medlem
Har snart väntat 9,5veckor för hotel kompensation och EU261 från Lufthansa. Fick svar efter 3 veckor om nått problem med överföring, trots att de hade IBAN. Påmint 1 gång men inget svar. Snart dags att påminna igen.

Kortförsäkringen ERV är helt j***a värdelös, 9,5 veckor inte ens ett svar, påmint 1 gång. Enligt försäkringsavtalslag en rimlig hanteringstid 1 månad, sen kan man börja kräva ränta. ALLTID problem, tyvärr verkar majoriteten av alla kort använda ERV.

Folksam betalade ut deras schablon inom 3 dagar.
 

Ping

Medlem
Lite update från mig också:
12 veckor Erv svarat att det ska betala ut. Syns inte på banken ännu.
13 veckor Lufthansa svarar att de ska betala ut summan. Syns inte på banken ännu.
 
Toppen