Senaste nytt

Tid att få det fysiska kortet, AMEX Platinum.

mrestes

Medlem
Någon som har erfarenhet från senaste kampanjen hur lång tid det tog att få det fysiska kortet (AMEX Platinum) i posten, särskilt nu när det är säkert många som söker och Postnord har gått till utdelning var femte fullmåne? Fick konfirmation brev att ansökan var godkänd tisdag 1 sept på förmiddagen.

Last edited:
Någon som har erfarenhet från senaste kampanjen hur lång tid det tog att få det fysiska kortet (AMEX Platinum) i posten, särskilt nu när det är säkert många som söker och Postnord har gått till utdelning var femte fullmåne? Fick konfirmation brev att ansökan var godkänd tisdag 1 sept på förmiddagen.
jag råkade ut för att det tog ganska lång tid, såpass att jag inte hann få kortet innan avresa. Ringde och fick då hjälp av supporten som budade ett kort till mitt hotell ex-EU.

Det beror på om du bor i en storstad. Enligt vad jag vet (kan vara fel) tillverkas kortet i Nederländerna och skickas ut varje måndag.
Så du kan räkna med att ditt kort skickas ut nästkommande möjliga måndag (så om du ansökte på torsdag/fredag, kanske ytterligare en vecka) + tiden till din stad.
Grovt räknat skulle jag säga 10–15 naturliga dagar för Stockholm efter att du fått godkännandemejlet.

It depends on whether you are in a big city. According to my knowledge (may be wrong), the card is manufactured in the Netherlands and sent out every Monday.
So you can expect that your card will be sent out on the next possible Monday (so if you applied on Thursday/Friday, maybe one more week) + the time to your city.
Roughly speaking, I would say 10-15 natural days for Stockholm after receiving the approval email.

Toppen