Senaste nytt

THE PRIVATE Sale - Spara upp till 50% på nästa stay, boka senast 2017-01-19

Är det inte enklare att bara själv klippa in informationen, som @Agö, istället för att enkom påpeka att förevarande borde ha gjort det. Om läsaren är för lat för att klicka (denna länk är ju inte död), kan man då förvänta sig att trådstartaren ska ha tid/ork att lägga ner tid (?)

Visst kan man, som moderator, kravsätta vad som är OK/inte OK.....men risken är ju att ingen skriver. Om det finns en risk att man missar information om länken inte kompletteras med information så är väl risken än större om inte ens något publiceras.

Ibland skulle inte lite ödmjukhet skada :) Speciellt då man vid snabb överblick kan se att betydligt färre nyheter publiceras på sidan numer (visst kan man skylla på x, y, z..).
Ni får göra hur ni vill, men uppenbarligen tycker sig ju inte skribenterna ha den tid/ork/intresse som ni önskar. Då kanske man måste gå en annan väg.....

Ps. Tack för tipset om rean - uppskattas! :)
Jag satt på mobilen och skulle strax av tåget och vi hade fått in ett antal anmälningar på denna tråd då den helt saknade någon information förutom en länk. Men nu ska jag ta mig tid att uppdatera rubriken så den blir vettig i alla fall så det blir någorlunda sökbart framöver.

Att bara posta en bild/skärmdump eller en länk utan någon text är inget som gynnar forumet (om nu inte bilden ska visa ens utsikt, men även då är det bra att skriva vad det är för utsikt).

Jag satt på mobilen och skulle strax av tåget och vi hade fått in ett antal anmälningar på denna tråd då den helt saknade någon information förutom en länk. Men nu ska jag ta mig tid att uppdatera rubriken så den blir vettig i alla fall så det blir någorlunda sökbart framöver.

Att bara posta en bild/skärmdump eller en länk utan någon text är inget som gynnar forumet (om nu inte bilden ska visa ens utsikt, men även då är det bra att skriva vad det är för utsikt).
Jag ämnar inte gå i polemik, men du kan inte likställa det uppdrag du åtagit dig (moderator) med den hos gängse användare.
Vad du ämnar göra för bc.se stämmer troligen inte överens med en del andra medlemmar.
Inte heller kan du likställa användare x med användare y.

Jag har inget intresse av att ta mer tid än behövligt (från arbetstid/fritid) för att elaborera med inlägg. Det finns säkert fler som dock gärna skulle göra det (dig, Agö mfl inkluderat).

Jag konstaterar bara att för MIG var detta inlägg fullt tillräckligt, o definitivt bättre än inget inlägg.
Jag konstaterar också att det idag är väldigt få trådstartare, om det inte gäller en frågeställning.

Jag sätter inte forumreglerna o respekterar såklart ert beslut. Ni önskar färre, men utförliga, inlägg.

Min slutsats är att detta är en kravprofil som inte överensstämmer med min önskade användartid (eller upplevda insats) på bc.se o kommer därför inte starta fler trådar med nyheter :)

Jag ämnar inte gå i polemik, men du kan inte likställa det uppdrag du åtagit dig (moderator) med den hos gängse användare.
Vad du ämnar göra för bc.se stämmer troligen inte överens med en del andra medlemmar.
Inte heller kan du likställa användare x med användare y.

Jag har inget intresse av att ta mer tid än behövligt (från arbetstid/fritid) för att elaborera med inlägg. Det finns säkert fler som dock gärna skulle göra det (dig, Agö mfl inkluderat).

Jag konstaterar bara att för MIG var detta inlägg fullt tillräckligt, o definitivt bättre än inget inlägg.
Jag konstaterar också att det idag är väldigt få trådstartare, om det inte gäller en frågeställning.

Jag sätter inte forumreglerna o respekterar såklart ert beslut. Ni önskar färre, men utförliga, inlägg.

Min slutsats är att detta är en kravprofil som inte överensstämmer med min önskade användartid (eller upplevda insats) på bc.se o kommer därför inte starta fler trådar med nyheter :)
Vi önskar att alla trådar som startas innehåller mer information än en skärmdump eller en länk samt att rubriken är så information som möjligt (utan förkortningar).
Det behöver inte vara ett långt inlägg om aktuell kampanj (eller vad man nu väljer att skriva om), det kan gott räcka med 1-2 meningar med information som är relevant, i detta fall vart i världen, vilken tidsperiod samt hur länge man kan boka.

Som jag skrev innan är inte en tråd med följande info direkt givande
Rubrik: SAS Rea, spara upp till 50%
Inlägg: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS (all information om rean finns ju på förstasidan)

Som redan har påtalats blir det inte sökbart framöver om man bara har med en länk (samma sak med en skärmdump). Det tar ofta max 1 minut att skriva ett kort inlägg med info och eventuellt lägga in en länk till en kampanj.

Jag håller dock med dig om att det första inlägget är bättre än inget inlägg, men det finns helt klart förbättringsmöjligheter i hur det utformades

Tycker oftast Accors "sales" är något av en scam, deras rabatt baseras på best available rate, alltså den dyraste raten inlagd på hotellet, oftast blir det besparing om kanske 5-10%, iaf när man ska bo i USA, ser dock lite annorlunda ut för stays i t.ex Thailand, så varierar helt klart

Håller helt med om detta. Tittade på hotell i Bangkok innan rean och repriserna under kampanjen ger 0 kr...

Tycker för övrigt inlägget som ska handla om accor rea spårar ur när sättet någon gör ett inlägg länkar till och så vidare blir själva ämnet. Är det accor rea så låt de som är intresserade av detta läsa och göra sina inlägg.

Topcashback.co.uk? Funkar det även som svensk eller hur funkar det?

Exakt. Funkar som refunder.se. Kan skicka en referrallänk till dig om du vill.

Olika villkor med olika cashbacksidor och det enda bökiga med just Accor är att de endast betalar ut till ett engelskt bankkonto. Jag har en vän i London jag skickar pengarna till sedan gör han en överföring till mig.

Exakt. Funkar som refunder.se. Kan skicka en referrallänk till dig om du vill.

Olika villkor med olika cashbacksidor och det enda bökiga med just Accor är att de endast betalar ut till ett engelskt bankkonto. Jag har en vän i London jag skickar pengarna till sedan gör han en överföring till mig.
Ok, vad synd att man måste ha engelskt bankkonto.. där försvinner möjligheten för mig. Hade varit nice med 15% cashback

Toppen