Senaste nytt

The Economist Gulliver Blog: Legroom on aeroplanes

Mycket intressant.... kanske dags för en enkät på forumet för att ta reda på medlemmarna i forumets medellängd? Om medellängden på forumet överstiger medellängden i befolkningen kan det vara ett skäl som bidrar till intresset för businessclass....

Kunde man inte bara höja sätena som på vissa flygbolag... Så man kan sticka benen under framförvarande säte.

//188

• Gilla
Reactions: FFS
Haha! Fed artikel :)
Uden at have erfaringer med Wizz eller andre lavprisselskaber synes jeg normalt der er udemærket benplads...

//175 over and out.

Underhållande läsning.

Tråkigt att även de större bolagen tajtar till det i kabinerna och intra-EU Business i flera fall drar ner på pitchen även där till ekonominivå, senast var det väl BA i sina uppgraderade A320.

Blir ju naturligt en del SAS. Eftersom det är gratis att välja sittplats i Plus är första raden oftare tagen än nödutgångarna i Go. Därför är det för mig som EBG bättre att boka Go, synd på poängen.

//200

Blir ju naturligt en del SAS. Eftersom det är gratis att välja sittplats i Plus är första raden oftare tagen än nödutgångarna i Go. Därför är det för mig som EBG bättre att boka Go, synd på poängen.

//200
Jag upplever rad 1 som väldigt trång på många av 737orna. Tycker att rad 2 brukar ha det bästa benutrymmet om man råkar sitta i PLUS eller GO, som vissa gånger börjar därifrån.

Jag som nyligen bokat ett par segment med airberlin efter statusmatch kan rekommendera xl platserna (dock ingen seatblock) eller rad 1 med seatblock bra benutrymme på de flesta av kärrorna

Last edited:
Jag upplever rad 1 som väldigt trång på många av 737orna. Tycker att rad 2 brukar ha det bästa benutrymmet om man råkar sitta i PLUS eller GO, som vissa gånger börjar därifrån.
Har inte upplevt att rad 1 skulle ha mindre benutrymme än någon vanlig rad längre bak i planet. Det går ju självklart inte att sträcka ut benen under en stol framför men det kan inte jag på en vanlig plats heller då mina knän hamnar för nära (i) ryggen framför.

När Thai Air bytte från 747 till 777 minskade de pitchen från 34 till 32 , testade en gång att flyga i economy och sa aldrig mer , men de flesta bolag har krymt pitchen och Thais pris på PE ligger ung runt 20'

Sneglade på Norwegien's premium i ett svagt ögonblick , men blir BA world traveller plus på nästa resa

189

Toppen