Thailands krav/regler för inresa under pandemin

samet skrev:Är ju trots allt väldigt få som blir smittade om man försöker sköta sig.Klicka för att utvidga...
Väldigt få? Menar du specifikt i Thailand?

I Sverige har över 20 procent av befolkningen haft bekräftad sjukdom och det är knappast väldigt få.

screenshot-from-2022-02-08-10-06-18-png.126049

Bekräftade fall i Sverige — Folkhälsomyndigheten

samet skrev:Ja, jag tänker specifikt på turister som reser till Thailand. 1,6% av alla som rest in i Thailand genom Test & Go och Sandbox programmen har testat positivt.Klicka för att utvidga...
Då är jag med! Och absolut måste det anses vara få!

Har en resa med Finnair bokad till Phuket den 15:e som jag börjar oroa mig för.

Ansökte om Thai pass den 1:a feb och de har en svarstid på 3-7 dagar vilket nu passerat med 2 dagar. Har mailat adressen efter 7 dagar hade gått som de skriver att man skall maila om man har urgent problem, men inte hört ett knyst. Finns det något annat man kan göra än att sitta lugnt i båten?

Japp, jag kollar där och status är fortfarande reviewing.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20220209/e0689cbeb4708b41eae838e67c4a87a6.jpg

Har du använt dig av en Gmail adress som dom rekommenderar att göra??

Fick du en grön bock vid varje steg av ansökan?? Om man tar ett dåligt foto av passets informationssida så kan det ställa till det.

Om du klickar på Change your information. Vad hittar du för info där??

Kom på en sak!

Har du fått något mail från hotellet att dom godkänt dig.

Thailand pass frågar numera hotellen och om inte SHA+ boendet blir bekräftat så processas inte Thailand Passet vidare!!

Det finns en tidsgräns på 30 timmar från hotellet att svara och godkänna dig.

Kontakta hotellet och kolla upp att man har skickat vidare. Annars är det bara att söka en gång till, har det gått 7 dagar är det något fel. Jag fick inte någon bekräftelse eller så men kollade med mitt nummer och blev godkänd inom 3 dagar.

Jag har inte pratat med hotellet men har en bokning.

Kan kolla med dem.

Ang ändra info så är change utgråad, så det går inte.

Nu är det 5 dagar innan avfärd och det behöver vara 7 kvar för registrering.

DanielKif skrev:Jag har inte pratat med hotellet men har en bokning.Kan kolla med dem.Ang ändra info så är change utgråad, så det går inte.Nu är det 5 dagar innan avfärd och det behöver vara 7 kvar för registrering.Klicka för att utvidga...

Har inte hotellet godkänt inom 30t så har jag för mig att den automatiskt blir "Rejected"

DanielKif skrev:Jag har inte pratat med hotellet men har en bokning.Kan kolla med dem..Klicka för att utvidga...
Har du fått en SHA bekräftelse med ett nummer från hotellet och inte bara en bokningsbekräftelse? Det är denna SHA bekräftelsen som Thaipass kollar med hotellet. Så var det i mitt fall.

Gör om ansökan och prata med hotellet.

Se också till att du nämner eventuell medresenär eftersom hotellet ofta bokas i ett namn bara.

Be att hotellet skickar en bekräftelse på att dom godkänt dig / er.

Ett litet problem bara. Nu börjar klockan närma sig fem på eftermiddagen i Thailand och frågan är hur länge dom jobbar ikväll med TH Pass.

Jämför man med den ansökan jag gjorde förra helgen så borde du få godkänt pass på söndag.

Jag plöjde igenom massvis med hotell tills jag råkade hitta en som erbjöd hela kittet vid sidan om som tillägg

Bilden nedan körde jag som hotellbokning samt testbokning.

Dagen efter kom ett mail från hotellet att dom godkänt förfrågan från TH Pass.

Dag 5 bokades separat på samma hotell.

day-1-jpg.126114

Back