Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Är det tillåtet med Transfer i Bangkok (ca 3h50min) till Phuket med Test & Go? Har sökt runt en hel del men inte hittat svar på detta..

Jag har en awardresa bokad direkt till Phuket med Thai Airways i dagsläget och nu har jag hittat ett ny alternativ awardresa på mina datum Arlanda-Zurich-Bangkok-Phuket med Swiss och Thai Airways.

Har för mig jag läst det är bara ok om man flyger med ett speciellt flyg, de har några "sealed route" avgångar per dag.

• Flight reservation (domestic transfer is allowed in Bangkok to Samui and Phuket with flight number PGxxxx)
Test and Go 2022 Starts Tomorrow February 1, 2022

Last edited:
Av er som gjort test and go bkk. Har de tagit lång tid att få svar på pcr test? Är de någon som testat snabb pcr?

Såg att renaissance bangkok ratchaprasong hotel, marriot bonvoy hade 1500baht per person extra för få test tillbaka på 2-4tim.

Av er som gjort test and go bkk. Har de tagit lång tid att få svar på pcr test? Är de någon som testat snabb pcr?

Såg att renaissance bangkok ratchaprasong hotel, marriot bonvoy hade 1500baht per person extra för få test tillbaka på 2-4tim.
Tog test 19 på kvällen och svar vid 08 dagen efter, så det var ju typ dit sova sen upp och äta frukost. Bodde vid Hilton sukhumvit och tog test på närliggande sjukhus direkt genom rutan i taxin.

Tror detta kan variera ganska kraftigt då alla gör lite olika vem och vart dessa prover tas.
Jag tog på vägen till mitt hotell, då stannade man på ett annat hotell där testerna gjordes.
Jag tog testet ca kl 17. Fick sen svar nästa morgon ca 07 att svaret va negativ och jag var välkommen att äta frukost utanför rummet.
När jag tog testet 5dagen på sjukhuset så tog jag det vid ca 9 och fick svar vid ca kl 19 på mejlen om negativt

Här har nog @mackan33 ett bra svar.
Frågan är hur sugen man är på en sådan när man likväl har en dag 5 som man måste vänta på.
Jag själv hade nog hålla mig lugn med allt innan sista PCR är avklarat. Kan man skynda på PCR nr2 så kanske jag hade håvat ut någon krona.

Här har nog @mackan33 ett bra svar.
Frågan är hur sugen man är på en sådan när man likväl har en dag 5 som man måste vänta på.
Jag själv hade nog hålla mig lugn med allt innan sista PCR är avklarat. Kan man skynda på PCR nr2 så kanske jag hade håvat ut någon krona.
Man kan lösa fast Track även på dag 5. Bara att se till att ta det tidigt på morgonen så är man ute efter frukost.

Men man får väl värdera timmarna efter hur lång resa man har.

Jag fick svar innan kl13 på ett prov taget kl 10:30 om jag minns rätt. Kostade 1500 extra på Sofitel. Ångrar det inte en sekund.

Så länge det är airside så är det inga problem.

Vet du det av egen erfarenhet/läst det någonstans?
Vad jag har lyckats få fram sen jag skrev är likt detta som @micke99 skrev.
Endast "Sealed route" är tillåtet vid transfer i Bangkok med Bangkok Airways som flyger/ska flyga 2 gånger per dag.

Har för mig jag läst det är bara ok om man flyger med ett speciellt flyg, de har några "sealed route" avgångar per dag.

• Flight reservation (domestic transfer is allowed in Bangkok to Samui and Phuket with flight number PGxxxx)
Test and Go 2022 Starts Tomorrow February 1, 2022

Det du måste göra är att ta ett plan som har Phuket som slutdestination. Man kan tex inte ta TG917 från BKK-HKT för att det skall sedan vidare till LHR.

Bästa är att ringa konsulatet eller Flygplatsen för att få senaste informationen då Thailand verkligen famlar i mörkret för att få igång turismen igen

Toppen