Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

henrik l

Medlem
Ja Bangkok. Står inget om var testet görs. Men står ju att test och pick up, ifrån flygplatsen, ingår i priset i hotell bokningen.

Jag skulle ha varit i BKK nu, men var tvungen att skjuta upp. Skulle bott på Marriott Suravongse och där verkar det som att man fick resa via ett sjukhus för att göra testet. Jag fick en länk där man skulle registrera sig.
 

Davvelavve

Medlem
Fick mitt Thailand pass idag ca 10 minuter efter det var inskickat, smidigt!

För övrigt, är det någon som har koll på reglerna kring pcr testet vid avresa. Står ju 72 timmar gammalt max, min tanke är att ta det torsdag eftermiddag när jag åker första benet lördag morgon, så man hinner avboka flyget i värsta fall.
Med andra ord kommer testet vara inom 72 timmar från första flyget men efter 72 timmar innan jag är framme i Thailand. Borde vara ok?
 

jtq

Medlem
Hej alla,

Har precis bokat biljett till Thailand och ska ansöka om Thailand pass, Två frågor, Om man reser med hemförsäkringen, behöver man ett intyg på engelska eller räcker försäkringsnummer? Accepteras europeikst vaccinationspass?
 

jtq

Medlem
Hur har ni som åkt till Bangkok gjort era hotellbokningar? Har ni bokat speciellt test & go-paket eller bara gjort en vanlig bokning och sen kontaktat hotellet och lagt till transport och test?
 

Davvelavve

Medlem
Hur har ni som åkt till Bangkok gjort era hotellbokningar? Har ni bokat speciellt test & go-paket eller bara gjort en vanlig bokning och sen kontaktat hotellet och lagt till transport och test?
Bokade sha paket i hiltons app sen mailade dom mig efter ett tag med info osv men dom var långsamma. Sen fick jag uppmötningsplats osv.
 
  • Gilla
Reactions: jtq
Jag har idag ansökt om Thailand Pass.
Det som var det knepiga var att få min agoda bokning på engelska. Var tvungen att ringa dom i USA för att få den skickad.
Jag bifogade mitt papper jag fick av Folksam ang försäkring. Det stod ingen summa på pappret.
Jag såg tipset att ladda upp allt i jpeg format så det gjorde jag och allt gick bra.
Fick godkänt efter någon timme.

Jag använde även en Hotmail adress och det gav inga problem som dom skriver att det kan göra.
 
Toppen