Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Har försökt ta reda på vilka reglerna är gällande munskydd på Phuket ön, men sett olika info. Måste man ha det hela tiden även utomhus, etc..? Någon som vet vad som gäller nu?
 

Bangkok

Medlem
Hej!

Med några dagar på nacken och intensivt läsande så kommer här en "To do list" som gäller för inresa ifrån 1:e November för dig som är fullt vaccinerad.


Förbered följande dokument
  1. Pass
  2. Visa (om det behövs)
  3. Vaccinbevis
  4. Försäkring som täcker minst 50,000 dollar för Covid-19. (Detta behöver stå specificerat och på engelska). Kolla med ditt försäkringsbolag om de kan skriva ett intyg till dig, annars teckna separat försäkring.
  5. Boknings och betalningsbekräftelse på ett SHA+ eller AQ hotell. (Inkluderat avgift för PCR-test.)
Registrering Registrera på tp.consular.go.th minst 7 dagar före avresa.
  1. Fyll i detaljerna och immigration form.
  2. Ladda upp till sidan
  3. Vänta på "Pre-approval"
  4. Mottag Thailand Pass QR code.
Test Senast 72 timmar innan avresa så behöver du ta ett PCR test och motta ett negativt resultat.

Anlända till Thailand
  1. Din Thailand Pass QR kod och dina intyg kommer att kollas
  2. Gå igenom Immigration och disease control checkpoints
  3. Ta ytterligare ett PCR test antingen på flygplatsen, på ditt godkända hotell eller på ett så kallat Test & Go hotell. (Om du väljer Blue Zone Sandbox så behöver du ta ytterligare ett test på dag 6 eller 7, detta test kan göras via ett antigen test kit som blir utskickat)
  4. Ladda ner app
Bo Beroende på vilket program du väljer (se nedanför)
  1. Test & Go - 1 natt på AQ eller SHA+ hotell medans du väntar på testresultat
  2. Blue Zone Sandbox - SHA+ hotell för 7 nätter
 

Johnjohn

Medlem
Kan ju tipsa om Royal vacation dmc. Anlitat dom två gånger nu för att fixa allt för en liten summa pengar. Skönt att slippa tänka på allt man ska fixa. Speciellt nu vid övergången från COE. För min resa nu i nov blir det ca 1000 baht (250sek) extra när jag anlitar dem att göra allt.
Värt varenda krona...
 

ante_77

Medlem
Kan ju tipsa om Royal vacation dmc. Anlitat dom två gånger nu för att fixa allt för en liten summa pengar. Skönt att slippa tänka på allt man ska fixa. Speciellt nu vid övergången från COE. För min resa nu i nov blir det ca 1000 baht (250sek) extra när jag anlitar dem att göra allt.
Värt varenda krona...

Kostnad på 1000Thb, men ett rejält påslag på hotellen.....eller.....
Transport + PCR test + 1 natt på hotell i Pattaya 2 vuxna och 1 barn.
Drygt 20.000 Thb
Själva hotellrummet verkar inte vara mer än max 1000Thb/natt, transport 2000 Thb och då kostar PCR-test 17.000Thb.

Men det är klart, vill man slippa en massa arbete så är det väl enkelt i alla fall


Edit: Det var tydligen ett dyrt hotell av någon konstig anledning
 

apknug

Medlem
Kostnad på 1000Thb, men ett rejält påslag på hotellen.....eller.....
Transport + PCR test + 1 natt på hotell i Pattaya 2 vuxna och 1 barn.
Drygt 20.000 Thb
Själva hotellrummet verkar inte vara mer än max 1000Thb/natt, transport 2000 Thb och då kostar PCR-test 17.000Thb.

Men det är klart, vill man slippa en massa arbete så är det väl enkelt i alla fall


Edit: Det var tydligen ett dyrt hotell av någon konstig anledning
Var/hur rekommenderar du att man bokar sitt 1 natts AQ hotel? Med transfer och PCR.
 

EBGGOT

Medlem
Hej!

Med några dagar på nacken och intensivt läsande så kommer här en "To do list" som gäller för inresa ifrån 1:e November för dig som är fullt vaccinerad.


Förbered följande dokument
  1. Pass
  2. Visa (om det behövs)
  3. Vaccinbevis
  4. Försäkring som täcker minst 50,000 dollar för Covid-19. (Detta behöver stå specificerat och på engelska). Kolla med ditt försäkringsbolag om de kan skriva ett intyg till dig, annars teckna separat försäkring.
  5. Boknings och betalningsbekräftelse på ett SHA+ eller AQ hotell. (Inkluderat avgift för PCR-test.)
Registrering Registrera på tp.consular.go.th minst 7 dagar före avresa.
  1. Fyll i detaljerna och immigration form.
  2. Ladda upp till sidan
  3. Vänta på "Pre-approval"
  4. Mottag Thailand Pass QR code.
Test Senast 72 timmar innan avresa så behöver du ta ett PCR test och motta ett negativt resultat.

Anlända till Thailand
  1. Din Thailand Pass QR kod och dina intyg kommer att kollas
  2. Gå igenom Immigration och disease control checkpoints
  3. Ta ytterligare ett PCR test antingen på flygplatsen, på ditt godkända hotell eller på ett så kallat Test & Go hotell. (Om du väljer Blue Zone Sandbox så behöver du ta ytterligare ett test på dag 6 eller 7, detta test kan göras via ett antigen test kit som blir utskickat)
  4. Ladda ner app
Bo Beroende på vilket program du väljer (se nedanför)
  1. Test & Go - 1 natt på AQ eller SHA+ hotell medans du väntar på testresultat
  2. Blue Zone Sandbox - SHA+ hotell för 7 nätter

Vet du vad som gäller för barn ?
 

ante_77

Medlem
Var/hur rekommenderar du att man bokar sitt 1 natts AQ hotel? Med transfer och PCR.

Jag har inga rekommendationer ännu, jag bara reflekterar att priset verkar väl tilltaget speciellt om man är fler i ressällskapet.

Det verkar vara något billigare här All 7 AQ / ASQ Hotels in Pattaya / Chonburi (1 Day Packages)


Nu beror det dessutom på vart man är påväg, men tar vi t.ex Pattaya så kan vi jämföra t.ex Aster som kostar 5.700Thb i min länk och 11.480Thb via Royal Vacation.

Nu har jag en "egen" länk bifogad, men jag vill inte säga att det är någon rekommendation. Det är väl mer åt ett alternativ.
Texten "The following package prices already include Test, and Transport fees. This applies to all AQ / ASQ hotels." bör betyda att det är PCR + transport inkluderat I priset.
 

Johnjohn

Medlem
Nej inget påslag. Faktiskt tvärtom då dem har avtal med hotellen. Finns många att välja på. Har jämfört med booking.com och agoda.
Ett ex här.
Jag betalar 10400 baht för 1 dags paket inkl allt.
Skullr jag göra det själv är detta kostnaderna:
3100 försäkring Luma.
3000 pcr test
2400 hotell. (det hotell som är i bokningen i paketet)
900-1000 taxi från flygplats.
9400-9500 totalt.
Var likadant i september när jag använde firman för att vara i sandbox 12 dagar.
 

E.K

Medlem
I den här artikeln har man beskrivit förfarandet med bild och broschyr.

Jag gör tolkningen att just SHA+ hotell var inte så noga men då måste PCR testet utföras på flygplatsen vid ankomst.
Har man bokat SHA+ så lämnar man flygplatsen utan test för att bli testad på väg eller på hotellet.
SHA hotell finns det gott om i Bangkok men närmaste SHA+ finns i Pattaya.

Thailand reopens: what you need to know (bangkokpost.com)
 
Toppen