Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Hafermann

Medlem
Trevliga nyheter på Thailandsfronten.

Vaccinerade kommer framöver ha 7 dagars karantän. På hotellet kommer test göras dag tre. Visar det negativt resultat är man fri att lämna rummet och spendera resterande karantän på hotellområdet.
För icke vaccinerade sänks nuvarande karantänsperiod till 10 dagar.

det går sakta men säkert mot bättre restider.

072B28A5-BD99-4991-8310-EB5F48794A41.jpeg
 

Hafermann

Medlem
OK, så tre dagar kortare karantän för en vaccinerad, rimligt.
Den stora skillnaden är mot dagens krav. Som det ser ut nu har samtliga resenärer 14 dagars karantän.

Skillnaden gentemot en icke vaccinerad kan beroende på provresultat dag tre vara 7 dagar. Som jag uppfattar det gäller möjligheten att testa sig dag 3 endast vaccinerade.
 

Senator

Moderator
Den stora skillnaden är mot dagens krav. Som det ser ut nu har samtliga resenärer 14 dagars karantän.

Skillnaden gentemot en icke vaccinerad kan beroende på provresultat dag tre vara 7 dagar. Som jag uppfattar det gäller möjligheten att testa sig dag 3 endast vaccinerade.

Rent praktisk är väl det fortfarande en del utmaningar med detta. Om jag uppfattar rätt så måste karantänen vara vid "Point-of-entry" som för de flesta är Bangkok. Så först efter tre dagar kan man åka vidare till t.ex. Phuket. Det finns ett stort axplock av hotell i Bangkok, men om man reser med familj och barn skall man fortfarande sitta på sitt hotellrum i tre dagar :eek:

Men det ger väl indikationer att större turistmål nu börjar att etablera processer för hur man kan fasa in det nya normala.
 

Hafermann

Medlem
Rent praktisk är väl det fortfarande en del utmaningar med detta. Om jag uppfattar rätt så måste karantänen vara vid "Point-of-entry" som för de flesta är Bangkok. Så först efter tre dagar kan man åka vidare till t.ex. Phuket. Det finns ett stort axplock av hotell i Bangkok, men om man reser med familj och barn skall man fortfarande sitta på sitt hotellrum i tre dagar :eek:

Men det ger väl indikationer att större turistmål nu börjar att etablera processer för hur man kan fasa in det nya normala.
Jag uppfattar reglerna på samma sätt. Men känner att tre dagars karantän för en längre vistelse funkar, vilket såklart 14 dagar inte gör.
 

fcx

Medlem
Rent praktisk är väl det fortfarande en del utmaningar med detta. Om jag uppfattar rätt så måste karantänen vara vid "Point-of-entry" som för de flesta är Bangkok. Så först efter tre dagar kan man åka vidare till t.ex. Phuket. Det finns ett stort axplock av hotell i Bangkok, men om man reser med familj och barn skall man fortfarande sitta på sitt hotellrum i tre dagar :eek:

Men det ger väl indikationer att större turistmål nu börjar att etablera processer för hur man kan fasa in det nya normala.

Ge det någon månad så kommer det nog att vara uppdaterat så att man får resa vidare inrikes, samtidigt som antalet hotell som erbjuder karantäntjänster ökar markant.
 

apknug

Medlem
Nu är det fortfarande endast förslag som ska läggas fram. Det har funnits en hel del "förslag" kring karantän och inresa de senaste 3-4 månaderna och inget har blivit verklighet......

Men nån gång så!

Fast komma ut efter tre dagar? Minimum sju dagar på hotellet (karantänen) läser jag? Efter tre dagar eventuellt full frigång på hotellområdet. Nu endast 1h i rastgården efter första veckan. Först isoleringscell en vecka sedan en vecka med 1h promenad på rastgården.
 
Toppen