Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Liden79

Medlem
Nu är det ju historia. Men sa att jag skulle återkomma. Jag va igenom alla kontroller och väska på max 15 min, behövde inte visa något annat än pass för att passera
Hej! Kan instämma. Inget covidbevis eller annat behövdes för mig heller när jag ankom BKK.

Har även hunnit resa hem och det var inget kring covid som flygbolaget efterfrågade vid incheckning.

Var heller inget krav på mask, några få hade det men majoriteten hade inte mask på flyget eller flygplatsen.
 

JPE

Medlem
Hej! Kan instämma. Inget covidbevis eller annat behövdes för mig heller när jag ankom BKK.

Har även hunnit resa hem och det var inget kring covid som flygbolaget efterfrågade vid incheckning.

Var heller inget krav på mask, några få hade det men majoriteten hade inte mask på flyget eller flygplatsen.
Vilket flygbolag flög du med?
 
Åkte Tokyo till Saigon, de tjatade om mask men någon nekad ombordstigning upplevde jag inte. Sa du att du hade medicinska skäl verkade det vara ok.
Okej, jag åkte via ORD och det var man stenhårda på att utan mask fick man inte komma på och skulle bli nekad att flyga.
Ev medicinska skäl behövdes bevisas med lämpliga intyg som skulle kontrolleras av ANA på plats.

Även en annan medlem här på forumet flög ANA nyligen och där blev hen påvisad att sätta på masken flera gånger under resan när den varit av för länge under måltiderna.
 

Doctor-X

Medlem
Ställer en OT fråga - då känns lite dumt att starta en helt ny tråd.
Är det någon som nyligen rest med Bangkok Airways? Vad gäller kring handbagage hos dem, är det endast EN väska som kan vara 56 x 36 x 23 cm (5kg) eller är det en liten väska (handväska, laptop) OCH ett handbagage (56 x 36 x 23 cm - 5kg)?
På deras hemsida står det One item, men på Seatguru är det "one personal item + one carry-on bag.

För egen del är det ryggsäck som gäller, men Mrs Doctor-X vill gärna ha handväska och handbagage.
 
Toppen