Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Rickard_O

Medlem
2. Amex funkar hur bra som helst. Ring in och be dom ordna ett intyg så får du med ditt namn och nummer och en summa på 220.000$

Ringde amex imorse och lyckades inte få något försäkringsbelopp konstigt nog, har dock bara ett premiumkort. (Dom påstod dock att dom inte hade någon medicinsk försäkring vilket är konstigt då det står när man laddar hem egna intyg som dock saknar summa står att det ingår covid-19 föräskring)
Orkade inte huaca så ringde mitt försäkringsbolag som löste 100k dollar i försäkringsintyg som dom mailade över snabbt och bra.
Väntar på svar från Hilton bara, sen blir att skicka in allt imorgon!
 

ante_77

Medlem
Ringde amex imorse och lyckades inte få något försäkringsbelopp konstigt nog, har dock bara ett premiumkort. (Dom påstod dock att dom inte hade någon medicinsk försäkring vilket är konstigt då det står när man laddar hem egna intyg som dock saknar summa står att det ingår covid-19 föräskring)
Orkade inte huaca så ringde mitt försäkringsbolag som löste 100k dollar i försäkringsintyg som dom mailade över snabbt och bra.
Väntar på svar från Hilton bara, sen blir att skicka in allt imorgon!

Jag tror Amex har rätt faktiskt. Jag har Elite just nu.
 

Rickard_O

Medlem
Jag tror Amex har rätt faktiskt. Jag har Elite just nu.
Man kan ju själv ta hem ett försäkringsintyg via nätet om man knappar in sitt kortnummer hos AXA, där står det så här (Se nedan).
Vet inte hur dom tolkar "om tillämpligt"?

Jag tolkade det som att det ingick covid-19 försäkring, men det är lite skitsamma nu, IF löste den här biffen och är glad att jag har största paketet hos dom med extra reseskydd om det nu gjorde någon skillnad :)

Nu sitter jag mest på nålar över att Hilton hör av sig så snabbt som möjligt så man kan boka hotellet för att kunna skicka in allt till Thailand passet...känner mig orolig när man har avresa 20/11

upload_2021-11-11_7-37-48.png
 

ante_77

Medlem
Man kan ju själv ta hem ett försäkringsintyg via nätet om man knappar in sitt kortnummer hos AXA, där står det så här (Se nedan).
Vet inte hur dom tolkar "om tillämpligt"?

Jag tolkade det som att det ingick covid-19 försäkring, men det är lite skitsamma nu, IF löste den här biffen och är glad att jag har största paketet hos dom med extra reseskydd om det nu gjorde någon skillnad :)

Nu sitter jag mest på nålar över att Hilton hör av sig så snabbt som möjligt så man kan boka hotellet för att kunna skicka in allt till Thailand passet...känner mig orolig när man har avresa 20/11

Visa bifogad bild 123217

Vilket Hilton ska du till?
Det är ju bara en dag med karantän för egen del så var jag ute redan samma dag.
Hotellet är sekundärt, jag hade kunnat ta ett förråd. Tillhandahåller dom PCR-test så är det tillräckligt bra.
 

TDB

Medlem
Dette står på mitt forsikringskort fra Gjensidige her i Norge , og jeg lastet opp det kortet for Thailandske TravelPass og fikk det godkjent på under en time.

2ba8ffef3a06475cfeb62bc369034a02.jpg
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Vilket Hilton ska du till?
Det är ju bara en dag med karantän för egen del så var jag ute redan samma dag.
Hotellet är sekundärt, jag hade kunnat ta ett förråd. Tillhandahåller dom PCR-test så är det tillräckligt bra.
Millenium i Bangkok, ja dom tillhandahåller PCR-test och hela kittet har fått en offert från dom på vad tester och transfer och allt kostar.

Jag kan också bo i ett förråd första natten, men min sambo är lite känsligare för utrymme om man inte är 100% säker på att man kan gå utanför dörren, så efterfrågade en svit.
 

Johnjohn

Medlem
Sitter på CPH nu för avresa till USM med Swiss. Påminner om resor till Östblocket på åttio-talet med mht alla papper o intyg som skall visas...
Snart på kastrup jag med. Printat ut precis lika många papper som sist jag åkte med coe. Behöver nog inte ha alla papper utskrivna men vet också kärleken till pappersdokument i Thailand såå.....
 
Toppen