Senaste nytt

Thailand Digital Arrival Card TDAC

Liknande upplägg som Singapore, om det här är en del i ledet att likt just det landet och Malaysia gå mot att endast ha automatisk immigration så är jag fullt för det!

Reagerade lite på detta eftersom jag ändå läser Bangkok Post varje dag och inte ett enda ord om detta.
Kollade runt lite med några som borde dela med sig om sådana här förändringar men samma sak där.
Alltså inget på Thailands Ambassads hemsida i Stockholm samt Thai Airways svenska och globala hemsida.

Det är ändå bara knappt en månad kvar som detta börjar gälla. Läste inte vad som händer om man reser i Maj och inte fyllt i detta!!

Har tydligen inte heller stått i The Royal Gazette ...

I värsta fall kan ju flygbolaget neka en att flyga till Bkk ... när man skulle fylla i papperslapparna till imigration var det ju många omedvetna som köat och fick börja om i kön efter de fyllt i lappen

(Var ju en papperslapp de häftade i passet och skulle fyllas i vid utresa , min lapp försvann när något boende kopierade passet och var lite orolig om hur det funkade men fick en ny i incheckningen på hemresan)

Försökte fylla i TDAC men gick bara att fylla i första sidan när jag kom till andra sidan gick det inte att kryssa i datum .
Går bara att fylla i den exakt 3 dagar innan ankomst ...

NJAAAA!!
Enligt Bangkok post som faktiskt idag har en artikel om det så står det "Minst tre dagar innan"

Jag har fått till mig att det skall vara "Från tre dagar innan" när jag sökte information i detta ärende.

Börjar gälla 1 maj men det är aktivt nu och verkar går att använda innan 1 maj. Flyger till Bangkok imorgon och fyllde i formuläret (enkel process) och fick omgående ett TDAC för inresan. Och det stämmer att det är ”från tre dagar” innan inresa. Försökte fylla i formuläret fyra dagar innan inresa och det gick inte.

Toppen