Senaste nytt

Thai till Bangkok i Business vs. First med bebis?

kenmat

Medlem
Ska på semester till Thailand med sambo och vår 9-månaders dotter. Vi har en bokning för ett direktflyg ARN-BKK i business med Thai Air, men jag har sett att det finns bra tillgänglighet i First på sträckan LHR-BKK och funderar på om det är värt att boka om. Hur skulle ni ha resonerat? Är den extra komforten i First på Thai värd en extra mellanlandning när man reser med en bebis (som inte har egen stol)? Jag har aldrig flugit First förut.

Bonusfråga: Vi ska flyga vidare från BKK till Koh Samui med Bangkok Airways (Blue Ribbon/business), biljetter som jag har köpt kontant. Flyget med Thai Air är bokat med bonuspoäng. Vet någon om det går att checka in bagaget hela vägen från ARN, eller blir det tull, hämta väskor och checka in igen i BKK?

Tack på förhand.

Tack på förhand.
 

JacobGBG

Medlem
Ska på semester till Thailand med sambo och vår 9-månaders dotter. Vi har en bokning för ett direktflyg ARN-BKK i business med Thai Air, men jag har sett att det finns bra tillgänglighet i First på sträckan LHR-BKK och funderar på om det är värt att boka om. Hur skulle ni ha resonerat? Är den extra komforten i First på Thai värd en extra mellanlandning när man reser med en bebis (som inte har egen stol)? Jag har aldrig flugit First förut.

Bonusfråga: Vi ska flyga vidare från BKK till Koh Samui med Bangkok Airways (Blue Ribbon/business), biljetter som jag har köpt kontant. Flyget med Thai Air är bokat med bonuspoäng. Vet någon om det går att checka in bagaget hela vägen från ARN, eller blir det tull, hämta väskor och checka in igen i BKK?

Tack på förhand.

Tack på förhand.
Du kommer bli tvungen att checka om baggaget till Koh Samui. Sedan Bangkok Airways tvingade ut Thai (och övriga) från USM så har det varit olika världar där.

Vad gäller Business/First. Thais first på din sträcka innebär ej tillräcklig höjd komfort från Business för att görs infant-in-lap särskilt mycket mer bekväm. Jag har gjort VIE-BKK/BKK-ZRH med en ett åring i biz. Vad som hände då är att minsting fick en egen tom Business stol på hemresa när det fanns tillgänglighet. Sannolikheten att det kommer uppstå få first (eller medges) är nog inte fullt lika sannolik.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen