Senaste nytt

THAI Stockholm- Sydney fr. 7000kr Eco

Voyageur

Medlem
High season! 5* Singapore Airlines flights from Stockholm to Auckland, New Zealand for only €613!

För 1 vecka sedan fanns det för runt 610€ och utan längre stopp mellan flygningarna, nu ligger det på 640-650€ med SQ på exempeldatumen ovan. Kanske finns billigare på andra datum, har inte kollat runt då jag inte är intresserad.

Dessa priser är återkommande men med tanke på eurokursen mot svenska så är det nog närmare 6.5 än 6. Fortfarande en bra deal för att flyga så långt.

7421kr är det lägsta under kommande år jag kan hitta med SQ till Auckland från Arlanda med google flights. När jag väl klickar vidare på priserna till SQ hemsida, ändras det till 8891kr. Möjligt att tredjeparts sida kanske hittar bättre priser men lägre än så är de inte till AKL.
 

Canadien

Medlem
7421kr är det lägsta under kommande år jag kan hitta med SQ till Auckland från Arlanda med google flights. När jag väl klickar vidare på priserna till SQ hemsida, ändras det till 8891kr. Möjligt att tredjeparts sida kanske hittar bättre priser men lägre än så är de inte till AKL.

Vill man ha de billigaste priserna använder man inte google flights.

Din länk är för pris en väg, 613 eur. 1226 t o r.

Nej, är det svårt att läsa? ;)
Länken är inställd på 2 personer, därför visas priset x2.

Priserna går upp och ner, och de bästa priserna får man via en OTA. Inte via SQ.
Just nu ca 640€ vilket blir 6.800 SEK men det kan finnas billigare på andra datum. Har bara kollat länken jag gav tidigare.

Jag började inte hålla på med flygresor igår och även om det är via en OTA så får man någonstans börja värdera hur mycket extra man vill betala för att gå direkt via flygbolaget. I detta fall skulle jag aldrig boka via SQ då det är mycket dyrare.

SQ.png
 
Last edited:

pep

Medlem
OT: @Andreas Eriksson ! We need you back. Jeg har flere gange udnyttet dine fund (f.eks. med fra BUD-YYZ-BUD med TK i bis). Jeg vil vaere glad om du lagde flere deals op paa "Flybilletter"
 

Canadien

Medlem
Nej, är det svårt att läsa? ;)
Länken är inställd på 2 personer, därför visas priset x2.

Det framgick inte på den sidan att det var för 2 personer.

SmartSelect_20190802-094315_Chrome.jpg


Men det kanske skulle vara underförstått att de 1227 total syftar på 2 pers och inte t o r.

Klickar man på länken vid 613€ så kommer man till skyscanner och där framgår det att det är 2 pers.
 
Det framgick inte på den sidan att det var för 2 personer.

Visa bifogad bild 95301

Routing and sample dates:
Stockholm – Auckland – Stockholm
Feb 4-14, 4-20, 7-24, 11-27, Feb 18- Mar 11, Mar 3-20, 6-25, 10-25

Men det kanske skulle vara underförstått att de 1227 total syftar på 2 pers och inte t o r.

Klickar man på länken vid 613€ så kommer man till skyscanner och där framgår det att det är 2 pers.

Nja, hade de varit enkel så hade det stått i rubriken men annars borde kanske routingen avslöjat det, då det står exempeldatum som innebär retur. Stockholm - Auckland - Stockholm.

Visst, de kunde kanske varit lite tydligare för de som inte vill klicka sig vidare även om jag personligen tycker rubriken säger det mesta men nu vänder vi blad.
 
Toppen