Senaste nytt

Thai lounge i Bangkok?

Lånar denna tråden för en fråga. Har en flygning med Thai från Osaka via Bangkok till Paris i First Class. Om planet går enligt tidtabell kommer vi ha 2h i Bangkok innan Paris flighten. Räcker detta för att kunna njuta av Thais Förstaklass lounge eller ska vi boka om till ett 5h tidigare plan. Är Thais första klass lounge i BKK värd att spendera flera timmar i?

Tycker att 7h är lite väl mycket för loungen. Men visst, har du inte varit där tidigare då kan det vara värt det. Som Thai First Class passagerare har du rätt till 1h massage vilket kan vara svårt att hinna med ifall du bara har 2h.

Ett stort minus är att de serverar Moet :/

Lånar denna tråden för en fråga. Har en flygning med Thai från Osaka via Bangkok till Paris i First Class. Om planet går enligt tidtabell kommer vi ha 2h i Bangkok innan Paris flighten. Räcker detta för att kunna njuta av Thais Förstaklass lounge eller ska vi boka om till ett 5h tidigare plan. Är Thais första klass lounge i BKK värd att spendera flera timmar i?
Ja, helt klart:):D

Det er en fin lounge, men et opphold på 2 timer er tilstrekkelig etter min mening.

Om det inte är kö till massagen så hinner ni med den utan problem. Ni kommer att bli hämtade ute vid planet och körda till loungen så det bör inte ta mer än max 10 minuter. Som First passagerare med Thai i Bangkok brukar man boarda sist så ni bör ha åtminstone 90 minuter i loungen. Personligen tycker jag inte att det är något speciellt med den så ingen extra tid där för egen del, men att hinna med 1h massage är ju alltid trevligt.

Hej alla businessclassproffs!
Som ny i businessclassgänget tånkte jag höra om ni har några tips gällande lounger i BKK. Åker Thai/SAS businessclass med frugan + en kompis i economy. Vi tänkte tillbringa några timmar på en lounge innan hemresan men är lite osäker på vad som gäller. Vilka lounger har man tillgång till med businessclassbiljet? Kan man ta med economy-kompisen som gäst? Vad har de för öppettider? Vi åker 00:50 från BKK...

Hej! Jag och min familj ska åka från Bangkok med Thai i BC 01.25 och funderar på vad som gäller kring loungeaccess. Såg ditt inlägg och undrar hur det gick för er? Hade ni tillgång och isåfall i vilken/vilka?

Hej! Jag och min familj ska åka från Bangkok med Thai i BC 01.25 och funderar på vad som gäller kring loungeaccess. Såg ditt inlägg och undrar hur det gick för er? Hade ni tillgång och isåfall i vilken/vilka?
Business class passagerare utan status kan inte gästa in andra passagerare till loungen. Det står i Star Alliance webbsida.

Star Alliance skrev:
Lounge Access Policy

International Business Class Customers
As an International Business Class Customer you have access to any Star Alliance member carrier’s owned Business Class lounges. You will need to show your boarding pass in International Business Class on a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are not entitled to bring any guests.
Lounge Access Policy - Star Alliance - Star Alliance

Om någon av er har Star Alliance Gold, kan gästa in en person som reser ut från den flygplatsen med Star Alliance flyg samma dag.

Toppen