Senaste nytt

Thai First Class service i Bangkok

JacobGBG

Medlem
Om vi antar att jag lyckas uppgradera till businessclass, får jag då lov att besöka loungen 2 gånger (1 gång vid arrival innan mitt downtown-Bangkok-besök och 1 gång efter downtown-Bangkok-besöket precis innan departure)?

Finns inga begränsningar på antal besök du får göra inför en flygning.
 
Finns det risk för att bli nekad tillåtelse att gå landside ifall man redan har gått (eller åkt golfbil) in i Thai First Class Lounge vid arrival?
 
Finns det risk för att bli nekad tillåtelse att gå landside ifall man redan har gått (eller åkt golfbil) in i Thai First Class Lounge vid arrival?
Nei, du har ikke passert immigration så det går fint. I Japan er det en begrensing med at du kun kan gå igjennom én gang i immigrasjon ved transit (eller antagelig pr døgn). Uten at jeg vet det sikkert vil jeg anta at andre flyplasser som BKK også vil ha en slik begrensing.
 

John Mack

Medlem
Flyger BKK-FRA på måndag. En vuxen och ett barn i F och En vuxen och ett barn i C. En ovanlig fråga: Kan barnet i F ge bort en timme massage till den andra vuxna personen i C? Hur ofta är det fullbokat så att man inte får någon tid? Vi tänkte vara där ca 4 timmar innan avgång för att äta middag och förhoppningsvis hinna med en massage var utan att lämna barnen ensamma i loungen.
 

palmen

Moderator
Flyger BKK-FRA på måndag. En vuxen och ett barn i F och En vuxen och ett barn i C. En ovanlig fråga: Kan barnet i F ge bort en timme massage till den andra vuxna personen i C? Hur ofta är det fullbokat så att man inte får någon tid? Vi tänkte vara där ca 4 timmar innan avgång för att äta middag och förhoppningsvis hinna med en massage var utan att lämna barnen ensamma i loungen.
Det går nog att lösa tror jag, förklara situationen.
De gånger jag rest har det aldrig varit mer än några minuters väntan så under 4h borde ni kunna få in 2h massage.
 

Matore

Medlem
Om jag anländer med TG i F och ska vidare med TG i C utrikes. Är det då bara 30 min massage som gäller? Och vilken lounge får vi använda? Blir vi hämtade och körda med golfbil?
 
Toppen