Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

Tack alla svar!
Ok så du bör jag alltså satsa på Singapore first loungen i T2. Och jag bör även komma in i första klass delen?
Jag har försökt att förbeställa mat till flyget då vi gärna hade provat hummern. Men när jag loggar in står det bara att jag inte kan förbeställa någon mat till flyget? Vet ni om det ska gå även om vi inte flyger från Bangkok?

Tack för hjälpen, ja nu ser man verkligen fram emot resan!
Kan passa på att fråga om ni har tips på hotell i Singapore med. Vi kommer ha 3 nätter i Singapore i mitten på januari.
Budgeten är ca 1500 kr per natt och vi har hotellstatus som ingår i Amex platinum.

Ytterligare en fråga: Vi kommer flyga ekonomiklass Bangkok (Suvarnabhumi) till Singapore, Vilken lounge rekommenderar ni som vi har tillträde till genom Amex platinum?

Last edited:
Kan passa på att fråga om ni har tips på hotell i Singapore med. Vi kommer ha 3 nätter i Singapore i mitten på januari.
Budgeten är ca 1500 kr per natt och vi har hotellstatus som ingår i Amex platinum.

Ytterligare en fråga: Vi kommer flyga ekonomiklass Bangkok (Suvarnabhumi) till Singapore, Vilken lounge rekommenderar ni som vi har tillträde till genom Amex platinum?
1500kr i Singapore nu efter pandemi år en utmaning. Vi bodde på M Social alldeles i början av pandemin som nu bör ligga på ungefär den prisnivån. Kolla också Amex hotel erbjudande för Platinum det brukade finnas en del bra sådana i Singapore.

1500kr/natt är dessvärre inte mycket för Singapore. Med den budgeten blir ni nog tvungna att nöja er med typ Courtyard eller YOTEL.

Allt beror naturligtvis vilka dagar i Januari och hur tidigt Ni bokar

Som Diamond Elite Medlem hos IHG så rekommenderar jag 2 IHG hotell i Singapore som ligger runt 1500 kronor per natt i Januari

Holiday Inn Singapore Little India
Holiday Inn Express Singapore Serangoon

Som före detta boende i Singapore och som frekvent besökare till Singapore så rekommenderar jag att Ni går in på
AGODA och söker efter dom datum Ni skall stanna i Singapore

Har Ni rätt datum för Er resa till Singapore kan Ni finna många trevliga hotell i Singapore för 1500 kr per natt

Peninsula Excelsior Hotel har " ofta " bra priser och är ett helt ok val för boende i Singapore​

Flygplatslounge i Bangkok ( Suvarnabhumi Airport

Då Ni har AMEX PLATINUM så har Ni Priority Pass ?

Ni har då många olika lounger att välja på när Ni flyger ifrån Suvanabhumi

Varför inte pröva OMAN AIR´S LOUNGE som är trevlig och en lounge som många glömmer att besöka

" Dom flesta med Priority Pass väljer " nog " någon av dom olika Miracle Loungerna som är helt ok "

Eller varför inte pröva den relativt nyöppnade The Coral First Class & Finest Business Class Lounge Suvarnabhumi

Sänder med några bilder som jag tagit ifrån mina senaste besök i dessa 2 lounger

Bilderna 1 - 10 är tagna ifrån Oman Air Lounge

Dom andra är tagna ifrån The Coral First Class & Finest Business Class Lounge Suvarnabhumi

Var Ni än väljer att bo och vilken lounge Ni än väljer att besöka så önskar jag Er en trevlig resa

Attachments

• 0kk.jpg
    0kk.jpg
    90,8 KB · Visningar: 105
  • 0n.jpg
    0n.jpg
    80,7 KB · Visningar: 112
  • 0m.jpg
    0m.jpg
    74,5 KB · Visningar: 123
  • 0i.jpg
    0i.jpg