Senaste nytt

Thai First/Bangkok frågor/rekomendationer

Någon annan får nu rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Men om du på en biljett med genomgående flyg plockar ut ditt bagage under en av mellanlandningarna kan du komma att få behöva betala en flygplatsavgift/skatt för att få checka in väskan igen. Detta då kostnaden (flygplatsavgiften) för BKK inte finns med i det ursprungliga biljettpriset. Vad säger forumet, är jag ute och cyklar?

I teorin har du rätt, men i praktiken så är det ingen som kommer att bry sig om detta, speciellt inte om du flyger i first.

I teorin har du rätt, men i praktiken så är det ingen som kommer att bry sig om detta, speciellt inte om du flyger i first.

Det har hänt mig en gång, och just i BKK, vid en flygning i business. Det var på tiden innan jag blev mer påläst och var övertygad om att jag blev grundlurad av personalen.

Har kanske haft otur men hänt mig 2 gånger. Biljett i First och kostat runt 700 bath varje gång. Båda gångerna har check-in personalen i Firstsektionen bugat, förklarat och verkligen bett om ursäkt. Men men... får vara glad för de 10-tal gångerna jag klarat mig utan extra skatter :D

• Gilla
Reactions: fcx
Någon annan får nu rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Men om du på en biljett med genomgående flyg plockar ut ditt bagage under en av mellanlandningarna kan du komma att få behöva betala en flygplatsavgift/skatt för att få checka in väskan igen. Detta då kostnaden (flygplatsavgiften) för BKK inte finns med i det ursprungliga biljettpriset. Vad säger forumet, är jag ute och cyklar?
Gäller även om du har långt uppehåll och lämnar flygplatsen. Fick den infon förra året, åkte i First så de tog inte betalt. Men som sagt, i teorin ska du betala det.

Toppen