Senaste nytt

Thai First/Bangkok frågor/rekomendationer

Hej
Flyger Thai First SYD-BKK-FRA sedan Lufthansa sista benet till ARN.

Frågan är, vi ankommer till BKK 15:25 sedan flyger vi vidare dagen efter 12:40. Kan jag från sydney checka in en väska så den går hela vägen och en väska som jag plockar ut i BKK?

Bor på Hilton Millenium (Diamond på hilton), några bra restauranger i närheten? var några år sedan jag var i Bangkok..

Hur tidigt bör jag vara på BKK innan min flight till FRA, för att hinna lounge massage mm..?
Något mer jag inte får missa för att denna resa ska bli så bra som möjligt.

Flög Singapore Business ner, mycket nöjd!

Men är sååå taggad på First First!

Tack på förhand.
Emil

Hej
Flyger Thai First SYD-BKK-FRA sedan Lufthansa sista benet till ARN.

Frågan är, vi ankommer till BKK 15:25 sedan flyger vi vidare dagen efter 12:40. Kan jag från sydney checka in en väska så den går hela vägen och en väska som jag plockar ut i BKK?

Bor på Hilton Millenium (Diamond på hilton), några bra restauranger i närheten? var några år sedan jag var i Bangkok..

Hur tidigt bör jag vara på BKK innan min flight till FRA, för att hinna lounge massage mm..?
Något mer jag inte får missa för att denna resa ska bli så bra som möjligt.

Flög Singapore Business ner, mycket nöjd!

Men är sååå taggad på First First!

Tack på förhand.
Emil

När det gäller mat skulle jag alla dar i veckan spendera på gatan i Thailand. Bättre mat går inte att få :)

Har inte koll på hur du kan göra med incheckning av bagage. Men behöver du hämta alla väskor i BKK så finns det ett par riktigt billiga väskförvaringar på flygplatsen.

Jag skulle se till att vara på plats minst 3 timmar innan avresa för att få njuta ordentligt. Kom ihåg att åka till rätt ingång när du anländer till flygplatsen så får du hjälp med väskor och allt hela vägen vid First checkin.

När det gäller mat skulle jag alla dar i veckan spendera på gatan i Thailand. Bättre mat går inte att få :)

Har inte koll på hur du kan göra med incheckning av bagage. Men behöver du hämta alla väskor i BKK så finns det ett par riktigt billiga väskförvaringar på flygplatsen.

Jag skulle se till att vara på plats minst 3 timmar innan avresa för att få njuta ordentligt. Kom ihåg att åka till rätt ingång när du anländer till flygplatsen så får du hjälp med väskor och allt hela vägen vid First checkin.

Jag var på flygplatsen klockan 9 för den avgången och det var lagom. Egen incheckning för first i ena hörnet av incheckningsområdet.

Man bokar massage i receptionen i loungen, så man vill se till att hinna få en tid. Sen tar man en liten andrafrukost och läser tidningen. Sedan en timmes massage, följt av lite återhämtning. Sen kanske ett glas skumpa i loungen och så är det dags för boarding.

Det är bra att äta något litet i loungen tycker jag, eftersom serveringen ombord drar igång runt 1330 med caviar (som kanske inte är så mättande).

Finns bra och god mat överallt. Men vill du lyxa till det... tvärs över floden ligger två av endast fyra **GM restauranger i Bkk.

Le Normandie och Mezzaluna.
Därefter finna det massor med trevliga takbarer i det området.

Passar inte internationellt/franskt som meny finns Gaggan ** som är indiskt.

Med * finns det en drös med Thaiställen också.

Är det något som finns i Bkk så är det mat, riktigt bra mat!

Någon annan får nu rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Men om du på en biljett med genomgående flyg plockar ut ditt bagage under en av mellanlandningarna kan du komma att få behöva betala en flygplatsavgift/skatt för att få checka in väskan igen. Detta då kostnaden (flygplatsavgiften) för BKK inte finns med i det ursprungliga biljettpriset. Vad säger forumet, är jag ute och cyklar?

Toppen