Senaste nytt

Thai eller Lufthansa business?

Thai. Kabinen är bättre, mer avskildhet. Personalen är oftast trevliga, vilket jag tycker att dem sällan är i LHs businesskabin.
Maten går att diskutera i båda.

Thai har riktiga parsäten på varannan rad. Kan vara viktigt om man reser med barn. Jag flög med dem från Köpenhamn till Australien i december och det var den bästa cabin crew som jag har haft i business. Äldre erfarna damer som fortfarande verkade älska sitt jobb.

8763F4FC-1731-475F-927C-017DCAE47418.png

Återigen tack för kommentarer. Kollar på seat map för Thaiflygningen och det verkar som att hela rad 11 dvs längst fram är ledig. Doktorinnan Gold och undertecknad i mitten, barnen (de är 10 resp. 9) på var sin flank tänker jag. Eller finns det nån hake? Nåt skäl till att raden inte är tagen redan?
Skärmklipp.JPG

Återigen tack för kommentarer. Kollar på seat map för Thaiflygningen och det verkar som att hela rad 11 dvs längst fram är ledig. Doktorinnan Gold och undertecknad i mitten, barnen (de är 10 resp. 9) på var sin flank tänker jag. Eller finns det nån hake? Nåt skäl till att raden inte är tagen redan?Visa bifogad bild 94543

Det är exakt samma stol som övriga kabin. Så ingen fördel av bulkhead. Så nackdelen är närheten till galley som slamrar och spring till toaletten.
20190722_005200.jpg

Så skulle du hellre ta t.ex. rad 20?

Nackdelen med rad 20 är att alla eco-pax skall passera den vid boarding. Så du blir sittande som en attraktion på zoo och har svårt att få dina pre-departure champagne...

Under flygningen är det mindre spring förbi, då det är färre pax som skall förbi till toaletterna och lite längre avstånd till galley.

Thai är bra och ler man och har rätt attityd mot cc så blir det fantastiskt.
Maten är generellt bra och de är genersöa med vinet.
Välj rad 1 om det går - så mycket slammer är det inte i jämförelse med "flygljudet" för övrigt.

LH är också bra och det gäller samma sak där med attityden mot cc - de mjuknar ofta om man småpratar och ler mot dem.
Maten kan precis som på LH-shorthaul vara lite underlig, men ofta ok.

Nackdelen med rad 20 är att alla eco-pax skall passera den vid boarding. Så du blir sittande som en attraktion på zoo och har svårt att få dina pre-departure champagne...

Under flygningen är det mindre spring förbi, då det är färre pax som skall förbi till toaletterna och lite längre avstånd till galley.

Ju längre bak man är i C-kabinen desto större risk att Du inte får välja fritt från menyn.

Jag hade valt Thai även om min senaste LH upplvelse var rikitgt bra. Bättre stol, i regel väldigt trevlig personal. Maten kan vara riktigt bra, minns forfarande maten Milano - Bangkok med Thai, mmmm (men det kanske var den italienska cateringen). Singapore Airlines har ju en väldigt hög lägsta nivå, men med lite tur så så blir Thai flighten alldeles utmärkt och sitt så långt fram som möjligt.

Återigen tack för kommentarer. Kollar på seat map för Thaiflygningen och det verkar som att hela rad 11 dvs längst fram är ledig. Doktorinnan Gold och undertecknad i mitten, barnen (de är 10 resp. 9) på var sin flank tänker jag. Eller finns det nån hake? Nåt skäl till att raden inte är tagen redan?Visa bifogad bild 94543

Vi satt på 11E & 11F på båda hållen när vi flög CPH-BKK-PER tidigare i år, inga problem alls med närhet till galley/toalett. Jag skulle välja samma platser igen.

Toppen