Senaste nytt

Thai Airways TG679 missat landningsbanan i Bangkok 08.09.2013

Orsaken till olyckan var ett landningställ som inte fungerade utan helt enkelt vek sig vid kontakt med landningen.

ThaiAir pressrelease: THAI Clarification on Flight TG 679

Hmm, ett landningsställ som bara helt plötsligt ger vika. Det är väl den här typen av händelser som brukar leda till inspektioner av hela flottan under hot av flygförbud?

Dessutom verkar Thai använda samma PR-byrå som Ryanair, eftersom pressmeddelandet avslutas med "THAI regrets any conveniences to passengers." :)

Ganska fult, jag trodde först att det var bilden som var målad med MS Paint... :)

OT:
Tror inte att det är SOP hos SAS numera. Övermålningen är vad många minns från Gottröra och något som SAS kritiserades för. Det brukar komma upp då och då i Sverige som exempel på kris/varumärkeshantering.

Ganska fult, jag trodde först att det var bilden som var målad med MS Paint... :)

OT:
Tror inte att det är SOP hos SAS numera. Övermålningen är vad många minns från Gottröra och något som SAS kritiserades för. Det brukar komma upp då och då i Sverige som exempel på kris/varumärkeshantering.

Kunde ha svurit på att jag såg samma sak efter Linate, men jag får inget stöd från Google för det, så jag minns nog fel.

Jag var på ett föredrag med Lottie Knutsson från Fritidsresor (som faktiskt jobbade på SAS under Gottröra) och hon hävdade att det var ändrat. Har ett svagt minne av någon SAS VD som svarade så på den frågan i en intervju också.

Jaja, hoppas att vi inte har anledning att få reda på det...

Toppen