Jakob Österberg
Medlem
För redan bokade resor så kanske de boka om till code share-flighterna?Givetvis inte ett ord från varken Thai Airways eller Miles & More om att de har strukit detta segmentet från min bonusresa... Vad hade man gjort utan BC?
För redan bokade resor så kanske de boka om till code share-flighterna?Givetvis inte ett ord från varken Thai Airways eller Miles & More om att de har strukit detta segmentet från min bonusresa... Vad hade man gjort utan BC?
Har väldigt svårt att se det. Iallafall om inte M&M har något direkt samarbete med det bolag som trafikerar sträckan.För redan bokade resor så kanske de boka om till code share-flighterna?
Ja lite långsökt är det. Men tänkte om det möjligtvis var Thai som varit förutseende...Har väldigt svårt att se det. Iallafall om inte M&M har något direkt samarbete med det bolag som trafikerar sträckan.
Ja lite långsökt är det. Men tänkte om det möjligtvis var Thai som varit förutseende...
I det här fallet (dvs @Budgetresenär s) så läste jag i en annan tråd att de helt enkelt bara plockat bort den flighten från hans bokning.Min erfarenhet av Thai är att något som händer om 3 månader är så långt in i framtiden att de inte har en tanke på det än.
Ja, ingen har meddelat mig, varken Miles & More (Lufthansa), Thai, CheckMyTrip, TripCase, TripIt eller SAS-appen. Det var samma sak när jag hade en Eurobonus-award och blev nedgraderad på Bangkok-Seoul pga equipment change.I det här fallet (dvs @Budgetresenär s) så läste jag i en annan tråd att de helt enkelt bara plockat bort den flighten från hans bokning.
Således både snabb och uppfinningsrik problemlösning från Thais sida... (men kanske inte lika bra för resenären)
Då blir det nog värre @bankb, om inte någon annan Star Alliance medlem öppnar en linje till Samui.
Ser ut som en omöjlig ekvation om du ska flyga *A.Skit också. Då blev den årliga resan till Thailand lite jobbigare. Får kanske flyga via annan ort än BKK för att få en one stop flight till USM.
Ser ut som en omöjlig ekvation om du ska flyga *A.
Turkish Airlines flyger till Phuket utöver Bangkok i Thailand.Kör inte Turkish direkt till USM vissa delar av året? Eller blandar jag ihop det med någon av de övriga semesterorterna?