Thai Airways sätter in Boeing B777-300ER till Köpenhamn

090034208

New member
Thai Airways ersätter 747 med en 777-300ER dagligen på CPH-BKK från sommarprogrammet 2013.




TG950 BKK 0120 - 0740CPH 77W daily


TG951 CPH1425 - 0600+1BKK 77W daily




Det står ej specifikt när men brukar det inte vara i slutet på Mars/början på April?




"The 777-300ER features new inflight product, but does not offer First Class service"




källa: airlineroute
 
Kan man räkna med "Premium Economy" på rutten eller är det bara från Stockholm?
 
Är inte TGs 777-300ER den enda modellen som TG använder med stolarna i "fiskbenskonfigurationen. Har för mig jag åkte den mellan BKK-NRT.


Håller med HansO, här får de göra något alldeles speciellt.. Titta på hur många som åker C på sträckan idag, brukar vara 2-4 st per flight. Sedan


är Premium välfylld, mycket populär.
 
Axelzon skrev:Är inte TGs 777-300ER den enda modellen som TG använder med stolarna i "fiskbenskonfigurationen. Har för mig jag åkte den mellan BKK-NRT.Klicka för att utvidga...


TG har beställt egna 77W med enbart C/Y konfiguration. "Fiskbensplanen" som du tänker på med F/C/Y är bara tillfälligt leased från Jet Airways. Första leveransen av TGs 77W är beräknad till Augusti.
 
Enligt Airlineroute.net kommer THAI att sätta in Boeing B777-300ER (77W) med tvåkabinskonfiguration fr o m 2013-MAR-31.

77W är utrustad med 42 Business class stolar men de kommer att bli sold som 24 st Business och 16 st Premium Economy.





Köpenhamn -> Bangkok



1234567

TG951

Köpenhamn 1425 - Bangkok 06:00+1 77W


Bangkok -> Köpenhamn



1234567

TG950

Bangkok 01:20 - Köpenhamn 07:40 77W






Mellan 2013-JUL-13 och 2013-AUG-18 sätt in två extra avgångar i veckan.



....5.7

TG953

Köpenhamn 21:30 - Bangkok 13:05+1 77W



....5.7

TG952

Bangkok 13:00 - Köpenhamn 19:20 77W​

(Källa: THAI S13 Copenhagen Operation Changes as of 11JAN13 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates)
 
Dr. Miles skrev:77W är utrustad med 42 Business class stolar men de kommer att bli sold som 16 st Business och 24 st Premium Economy.Klicka för att utvidga...


Du menar 24 business och 16 premium.



I vilket fall så får man hoppas att priserna för premium economy förblir det samma. då kommer det verkligen vara en av de mest prisvärda flygupplevelserna där ute.
 
Magino skrev:Du menar 24 business och 16 premium.I vilket fall så får man hoppas att priserna för premium economy förblir det samma. då kommer det verkligen vara en av de mest prisvärda flygupplevelserna där ute.Klicka för att utvidga...


Säljs samma stol i olika klasser?
 
Magino skrev:Om det som airlineroute.net skriver är korrekt så kommer samma stolar sälja som olika klasser. Egentligen har vi ju samma sak inom Europa på de flesta flygbolag.Klicka för att utvidga...


Ja men om det är "riktiga stolar" så är det ju en annan sak... Vet vi vad det är för stolar de har?
 
EricT skrev:Ja men om det är "riktiga stolar" så är det ju en annan sak... Vet vi vad det är för stolar de har?Klicka för att utvidga...


Det kommer tydligen vara deras nya flyg som ser ut så här.

[video=youtube_share;Ba03o8qWsLI]http://youtu.be/Ba03o8qWsLI[/video]
 
De skall ju börja flyga med 777 från Kph sista mars. Några dagar senare hade jag tänkt flyga. Om jag har fattat det rätt så kommer business-stolarna säljas både som business och PE. Jag har en PE-biljett och är seatad på en rad som inte finns på någon av de befintliga säteskonfigurationerna enligt seatguru. Hur funkar detta?



Stolarna är ju samma som business, men vad är det som skiljer sig i övrigt? Sämre champagne, sämre mat?
 
Jag har inte sett till någon seatmap på vare sig seatguru eller TG-s hemsida ännu över den nya trippel-sjuan.




Någon som har hittat?
 
Enligt en uppgift från TG så kommer man förmodligen att ha "flytande kabin" på 777 till CPH och ARN , som Magino skriver så använder de flesta bolagen så i Europa trafiken. Kan bli en plastskylt som på SAS mellan C och Y klass på Europa.

Någon som vet om OSL får någon ny typ av maskin? I veckan så var det vid något tillfälle en 747.a som trafikerade OSL.

Jag vet inte om det var en tillfällighet.



Undrar om det är för att personalen inte skall ha för långt stopp i CPH och ARN när man flyger TG752/753 och TG762/763.
 
Back
Top