Thai Airways sätter in Boeing B777-300ER till Köpenhamn

011430121 skrev:Enligt en uppgift från TG så kommer man förmodligen att ha "flytande kabin" på 777 till CPH och ARN , som Magino skriver så använder de flesta bolagen så i Europa trafiken.Klicka för att utvidga...
Det känns som en onödig krånglig lösning. (a la SAS)


Det är vä enklare att dela Business och Premium Economy med galley/toaletter. Det blir mer naturligt delning.
 
Har en bokning i premium economy (U) och har blivit seatad rad 20 på utvägen. Men på hemvägen så är jag seatad på rad 32. Mig veterligen så är det 18 PE-platser från rad 18 till 22 (2 platser på 18 resten 4). Kan någon hjälpa mig bringa klarhet i detta? Har varit mycket strul med denna bokning och vid senaste samtalet med amex så lovade dom att det är PE-säten.
 
Golfkillen skrev:Har en bokning i premium economy (U) och har blivit seatad rad 20 på utvägen. Men på hemvägen så är jag seatad på rad 32. Mig veterligen så är det 18 PE-platser från rad 18 till 22 (2 platser på 18 resten 4). Kan någon hjälpa mig bringa klarhet i detta? Har varit mycket strul med denna bokning och vid senaste samtalet med amex så lovade dom att det är PE-säten.Klicka för att utvidga...



Rad 32 är verkligen inte någon PE om man utgår från seatmapen på förra sidan i denna tråd.
 
En uppdatering: Jag pratade som sagt med en AMEX-representant som bedyrade att rad 32 var PE. Jag kände mig osäker men då hon sade att det var helt 100% säkert att det var PE så lät jag det bero. Efter att ha kollat alla seating-maps som jag hittade så var jag dock säker på min sak. 42 business-säten som fördelas på 24 business och 18 PE (2 platser på rad 18 och 4 platser rad 19-22). Jag tog kontakt med AMEX igen och fick då svaret "oj, ja, jag kollade med Thai nu och du var ju seatad på economy". Jag ifrågasatte varför vi överhuvudtaget använder oss av en resebyrå när de inte ens kan hantera en sådan här enkel sak. Tänk om man inte varit medveten om detta och fått en rejält tråkig överraskning kl 0120 i Bangkok...
 
Är inte idag en historisk dag...avgående TG 951 med 747 för sista gången?

Thai har flugit olika versioner av 747 till CPH i minst 30 år.

Först var det 747-200B följt av 747-300 och sedan 2002 bara 747-400.

Under lågsäsong användes ofta DC-10 och MD-11 fram till slutet av 1990-talet.



Om jag fattat saken rätt kommer THai med en sprillans ny 777-300ER imorn till CPH.
 
Bokade precis CPH-HKT i Premium Economy i februari 2014 via MrJet.


Blev seatad på rad 31. Fredag kväll, så MrJets telefon är avstängd. Har slängt iväg ett mail till TG i CPH.


Fortsättning följer....
 
Vad är ett "normalt" pris för en PE-biljett CPH-BKK? När jag söker i november/december så hittar jag biljetter för 15k DKK. Plus att jag i så fall även måste ta mig till Köpenhamn från ARN. Trodde att en PE-biljett med TG skulle vara billigare än en C-biljett med TK (som just nu går för 10.500:- via Mrjet för ARN-IST-BKK), men det kanske den inte är?
 
Vaniljvodka skrev:Vad är ett "normalt" pris för en PE-biljett CPH-BKK? När jag söker i november/december så hittar jag biljetter för 15k DKK. Plus att jag i så fall även måste ta mig till Köpenhamn från ARN. Trodde att en PE-biljett med TG skulle vara billigare än en C-biljett med TK (som just nu går för 10.500:- via Mrjet för ARN-IST-BKK), men det kanske den inte är?Klicka för att utvidga...


Gå in på thaiairways.com och klicka vidare till offers. Där hittar du ARN-BKK för 10800 SEK i premium, utresa fram till 26 OKT
 
090034208 skrev:Gå in på thaiairways.com och klicka vidare till offers. Där hittar du ARN-BKK för 10800 SEK i premium, utresa fram till 26 OKTKlicka för att utvidga...


Tack för alla svar.



Men det var väl bara från CPH som man fick PE-pris för en C-stol? Det var ju det jag ville åt. Men om det inte är billigare än så så kör jag på Turkish.
 
Kommer att sakna den gamla kabinen. Eftersom jag reser med min 6-åring så tycker jag att det är synd att gamla lay outen försvinner på de flesta flygbolagen samtidigt förstår jag att de flesta som köper C klass förmodligen reser själva. Tittade på ARN-BKK i PE för 11.000. Om det är Business stolar så är det ett kap!
 
svenska73 skrev:kommer att sakna den gamla kabinen. Eftersom jag reser med min 6-åring så tycker jag att det är synd att gamla lay outen försvinner på de flesta flygbolagen samtidigt förstår jag att de flesta som köper c klass förmodligen reser själva. Tittade på arn-bkk i pe för 11.000. Om det är business stolar så är det ett kap!Klicka för att utvidga...



Om du väljer en av de EF stolarna som sitter ihop blir det inte något problem.




Konfiguration ser ut så här:

https://www.businessclass.com/forum/attachments/screenshot20130428_3-png.15707/
 
Back
Top