Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy Stockholm - Bangkok

jtq

Medlem
Det var väl inget kanonpris dock, men ja billigare än Premium eco..

Ja, det känns verkligen inte prisvärt med premium economy för 20 000kr. Bättre var det förr (pre 777) när man kunde åka för 10 500kr. Jag flög ofta till Bali eller Manila för runt 14 000 och då var anslutningen i business.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jtq

Medlem
Om man krediterar till Eurobonus missar man även 10 400 baspoäng (tor från Stockholm), då Business ger dubbla poäng kontra Premium Economy och Economy. Kanske värt att ta med i beräkningen om man ligger nära någon gräns...

Bra poäng... krediterar man däremot till Thai blir skillnaden inte så stor då de ger 110% i premium och 125% i business, ganska snålt faktiskt.
 

JonW

Medlem
Ja, det känns verkligen inte prisvärt med premium economy för 20 000kr. Bättre var det förr (pre 777) när man kunde åka för 10 500kr. Jag flög ofta till Bali eller Manila för runt 14 000 och då var anslutningen i business.
Men är det inte som förr billigare att boka via TG:s favoritresebyråer, jfrt med online?
 

bankb

Medlem
Men är det inte som förr billigare att boka via TG:s favoritresebyråer, jfrt med online?


Nja, det går att få till ett bättre pris om du dealar lite med prio resebyråerna. Men samtidigt så håller de jäkligt hårt i priserna.

Bokar alla mina flighter till Asien via Jorden Resor. Smidigt då det många gånger är lite halvrörigt med olika stop och anslutningsflyg. Ibland billigare än på sajten, ibland lite dyrare. Håller det sig inom 500 så släpper jag det då jag alltid får grym hjälp!
 

bankb

Medlem
Det var väl inget kanonpris dock, men ja billigare än Premium eco..

De har aldrig kampanjpriser på PE men rätt ofta i C och då blir det billigare. Jag tror att anledningen helt enkelt är att de säljer slut i PE till många affärsresenärer som inte får boka business.

Det jag tycker är mest intressant är just hur mycket bättre thai krediterar miles till SAS än till sina Royal Orchid medlemmar. Märkligt sätt att ta hand om sina trogna kunder.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jtq

Medlem
Men är det inte som förr billigare att boka via TG:s favoritresebyråer, jfrt med online?

Jag tyckte det alltid var billigare direkt vi Thais hemsida innan de började använda 777 men nu är det billigare via resebyrå, jag bokar alla min Thaibiljetter med Jade travel.
 

011430121

Medlem
bump
konfunderad över detta, enigt thais egan hemsida står det bara 3 class travel:
Visa bifogad bild 74705

dock inne på aircraft types står det:
Visa bifogad bild 74706

men seatmappen på thais sida säger bara eco och business.
Expertflyer säger i premium eco detta:
Visa bifogad bild 74707
Tack
Premium fins endast på BKK-ARN och BKK-CPH givitvis även på returen, samt ARN/CPH till HKT
OSL saknar Premium.
TG har höjt priset regält de senaste 10 åren i Premium, för ca 10 år sedan låg priset på runt 11.000 SEK för
 

squeezen

Medlem
Det intressanta var att på hemsidan så hittar jag inte ens HKG-BKK-CPH. Fine att det inte finns PE på HKG-BKK men alternativer kommer upp via online agenter (2st), där HKG-BKK är eco och sedan U med Thai till CPH. där kostar hela resan (är ute efter enkel) 9400:- medan på Thais sida, där jag bara hittar BKK-CPH kostar endast det benet 13.500 ca.
Att då behöva köpa till HKG.-BKK samt att sedan få all risk det innebär med baggage, missad connection etc gör att jag funderar på att boka via online byrå, MEN i enlighet med agehalls budord och mina egna erfarenheter så undviker jag helst Online travel agents (OTA).

har någon haft bokningar via travelgenio eller travel2be?
 

Canadien

Medlem
Det intressanta var att på hemsidan så hittar jag inte ens HKG-BKK-CPH. Fine att det inte finns PE på HKG-BKK men alternativer kommer upp via online agenter (2st), där HKG-BKK är eco och sedan U med Thai till CPH. där kostar hela resan (är ute efter enkel) 9400:- medan på Thais sida, där jag bara hittar BKK-CPH kostar endast det benet 13.500 ca.
Att då behöva köpa till HKG.-BKK samt att sedan få all risk det innebär med baggage, missad connection etc gör att jag funderar på att boka via online byrå, MEN i enlighet med agehalls budord och mina egna erfarenheter så undviker jag helst Online travel agents (OTA).

har någon haft bokningar via travelgenio eller travel2be?

Kolla om du kan få upp den på expedia, de brukar iallafall svara i telefon om något strular.
 
Toppen