Senaste nytt

Thai Airways i Premium Economy

Det är trots allt bara Premium "Economy" så något differentierande behövs från Business class.

För min dels skulle jag hellre välja för ett Business class säte utan champagne än ett vanligt Premium Economy class säte (ej som THAI har) med champagne, om det var samma pengar.
Visst, det är "bara" Premium Economy så i det avseendet så är det en fantastiskt bra stol men om man ser till priset så är det samma som många andra tar för sina Business biljetter. Hade priset legat lite lägre så tycker jag det hade varit ok. Nu förstår jag att det är många som flyger till Bangkok i tjänsten där direktflyg har ett ganska högt värde men för mig som bara reser privat väljer jag hellre business med någon annan.
 
Lånar tråden lite även om ämnet är lite utanför - ,men har ni sett motsvarande försämringar i business class hos Thai från Stockholm?
 
Och vad jag har förstått också varit dom minst önskade att arbeta på av kabinpersonalen...


OT: Kan det vara så att det är därför alla mina kollegor klagar när det åker Thai via CPH/ARN?! Det tycker servicen är kass i C etc.
Men när jag åker Thai i C via FRA/MUC/BRU tycker jag servicen är kanon och har faktiskt svårt att förstå alla som tycker att thai underpresterar både i C och F!

Åkte både Swiss och Thai longhaul i C för en veckan sedan och Thai utklassa verkligen swiss!
 
Och vad jag har förstått också varit dom minst önskade att arbeta på av kabinpersonalen...
Intressant. Är svenska charterturister värre än tyska dito? Eller är det så att vi har en mycket större andel turister och mindre andel affärsresenärer än kontinenten på dem?
 
Intressant. Är svenska charterturister värre än tyska dito? Eller är det så att vi har en mycket större andel turister och mindre andel affärsresenärer än kontinenten på dem?
THAI flyger inte Tyskland-Phuket direkt som de gör med Köpenhamn/Stockholm-Phuket.
Därför gissar jag att det finns flera affärsresenärer på Frankfurt/München-Bangkok än på Köpenhamn/Stockholm-Bangkok (eller Phuket)
 
Toppen