Senaste nytt

Thai Airways har jättelika skulder - lägger ner flyglinjer

Ja att få visum nu är ju omöjligt så flyga thailändska medborgare eller diplomater duger ju inte - inget konstigt
Ett turistvisum är inga problem att få, reglerna är som innan. Fast ska du inte vara borta så länge så kan du åka utan visum också, på visa exempt.

Välkommen hit!

(Visst det är lite formalia kring karantän och COE också)

Ett turistvisum är inga problem att få, reglerna är som innan. Fast ska du inte vara borta så länge så kan du åka utan visum också, på visa exempt.

Välkommen hit!

(Visst det är lite formalia kring karantän och COE också)

Jag uttryckte mig klumpligt. Jag ser Thailand som min "sommarstuga" så ofta brukar jag vara där. Man har ändrat reglerna ett par gånger och det har varit svårt att hänga med. Vad jag menade var att det som turist just nu inte är så lockande att åka till Thailand då du måste spendera tiden på ett karantänhotell, och även om det finns flera att välja på så är det ju väldigt dyrt i Thai mått mätt. Dessutom bör du ju bo i Thailand i minst en månad, helst längre för att kompensera för den tiden du spenderar på karantänhotell.

Dessutom är väldigt mycket stängt, visst om du hyr bil och ger dig ut på egna äventyr, eller kanske har eget boende som du vill besöka och ta hand om kan det ju vara intressant. Men åka ner till Phuket och sola, dricka bira och festa finns ju inte. Nästan allt är ju stängt.

Toppen