Senaste nytt

Thai Airways First class new config.

Ser att det också finns platser i F från Bangkok till Munchen. Skall enligligt uppgift vara en 747. Hur står sig denna jämfört med A 346 när det gäller F ?

Ser att det också finns platser i F från Bangkok till Munchen. Skall enligligt uppgift vara en 747. Hur står sig denna jämfört med A 346 när det gäller F ?

Beror vilken config det är i 346:an. Det skall ju uppdateras med det gånger har åkt den i F har det alltid varit "gamla". Tror ALLA 747 har nya config nu.....

Någon som vet var man kan hitta info angående 340-600 ny eller gammal F ? Någon som relativt nyligen åkt 744 från Muchen ? Hur var den ?

På BusinessClass tycker jag vi refererar till 9 sätes (suites) till nya First Class, 10 sätes som gamla First Class och 14 sätes som förhistorisk First Class ;)

Jag har åkt både Suites och gamla First Class och visst är det stor skillnad men jag sov gott även i gamla F. Några här har ifrågasatt om man ens överlever 12 timmar i gamla First Class och det gör man :) Om man får plats 1A så känns det riktigt trevligt tycker jag, mittenplatserna är inget vidare dock.

Vad är 8 platser i F då? (A340-600) har utresa från Munchen & hem via Frankfurt.
Har tittat på lite bilder på google & antar att om man är 2 som reser tillsammans & vill umgång under flygningen så är mitten bäst ändå?

Vad är 8 platser i F då? (A340-600) har utresa från Munchen & hem via Frankfurt.
Har tittat på lite bilder på google & antar att om man är 2 som reser tillsammans & vill umgång under flygningen så är mitten bäst ändå?

A340 har i samtliga fall gamla F.

Stolar är inte placerade offset fönster mot mitt, som på t.ex. A380, vilket underlättar kommunikation men jag skulle föredra mitten ifall man vill umgås.

Beror vilken config det är i 346:an. Det skall ju uppdateras med det gånger har åkt den i F har det alltid varit "gamla". Tror ALLA 747 har nya config nu.....

Thai har 6 st 747 med nya F och 6 st med gamla F i flottan.

Från/till Munchen är det en blandning mellan nya och gamla F.

Tack för ditt snabba svar Dr Miles. hade egentligen viljat test F i 380 men det var en kvällsflight (natt) Antar att man får mer behållning av första F på en dagsflight. Någon som testa båda alternativen och kan ge råd 340 dag eller 380 natt ?

Tveklöst A380. Har åkt Thai A380 i F tre gånger och två gånger i 340:an. Stor skillnad. 340:an känns verkligen gammal i jämförelse. Nya F i 747:an är dock minst lika bra som A380 och i min mening ännu snyggare. Dock tar du risk att du får gamla F om du väljer 747 så jag skulle definitivt satsa på A380 från Frankfurt eller Paris.

Tack för all hjälp o info. det blev business från Stockholm till Bangkok och sedan hem med F i A 380 Bangkok till frankfurt. Reserapport utlovas.

Toppen