Senaste nytt

Thai Airways första klass levererade inte vår specialmat

Jag kommer ihåg att vi diskuterade detta när det skedde. Tydligen kan de ge bort andra poäng ifall de verkligen vill. Jag misstänker att det finns sätt för dem att helt enkelt köpa poäng och ge bort med att det blir betydligt dyrare än om de ger bort sina egna poäng (läs "en faktisk kostnad") så de flesta FFP undviker nog detta.

Vi flög Thai First i december, jag och min sambo. Hon är vegetarian och maten hon fick var beklämmande dålig. Tänk en starter sallad och sedan pasta med ketchup, medan jag satt och åt kaviar, flera förrätter, hummer, ena och andra och tredje.. På vägen hem (BKK-MUC) hade vi dessutom en riktig gammal räpa till hostess, full av syrliga kommentarer ("I slept well thank you. // Must've been all the champagne you had..") och ett maniskt behov av att plocka bort och hålla rent, helst medan vi åt (sambon fick sin mat bortplockad i ett svagt ögonblick då hon råkade titta ut genom fönstret för länge.) Sen packade tjejens AV-system ihop i 1A på 747an och hon blev flyttad till 2K bakom mig. Detta retade hostessen som ville att hon flyttade tillbaka, medan manlige pursen än en gång flyttade henne till 2K. En jävla cirkus inte värdig ens "First" i USA.

Väl hemma igen skickade vi feedback till Thai och fick idag svar där de erbjöd 3000 EB-poäng som plåster på såren. Wow. Jag har betalat 190k + skatter och förväntar mig faktiskt lite mer. Behandlad på det viset kanske går an längst bak i en SAS-kärra eller hos Ryan, men som First pax vill vi inte höra kommentarer kring champagnekonsumtion, förväntar oss ordentlig mat även om man har beställt vegetariskt, fungerande hårdvara, osv osv. Kort sagt - mer, än vad som levererades.

Tilläggas bör kanske att resan över, FRA-BKK i A380'n, var den överlägset bästa flygning vi gjort, även om det vegetariska inte var mycket att skriva hem om. Men hem, smärre katastrof i jämförelse.

@iRobert - följde ni upp efteråt eller släppte ni det?

Generellt har jag trott att Thai F varit rätt bra, men verkar ju vara Emirates-varning på detta om saker går fel.
Bra och "flashigt" när det är bra, katastrofalt dåligt om någonting går fel.

Fick svaret idag och tänker definitivt följa upp på det, för 3k poäng åter anser jag inte duga på långa vägar. Eller överreagerar jag? Kanske är ett tecken på First Class Syndrome..? ;)
Jaha, missade att det var idag ni fick svaret.

Jag skulle vara rätt förbannad, men frågan är hur mycket Thai ens vill anstränga sig. Verkar inte direkt som att detta är någonting de tar på stort allvar.

Fick svaret idag och tänker definitivt följa upp på det, för 3k poäng åter anser jag inte duga på långa vägar. Eller överreagerar jag? Kanske är ett tecken på First Class Syndrome..? ;)

Hej!

Har du hört något mer från Thai?
Jag fick samma svar med erbjudande om 3000 EB-poäng till vardera konto. Skickade tillbaka att jag inte var nöjd med det och skrev till dem om hemresan som jag tydligen hade glömt.

Jag hittar inget som säger att Thai Healty Set skulle vara helt vegetarisk, även om det inte står att den inte är det, så min fråga är om allt var icke-vegitariskt eller om det bara var delar av maten som inte var det?

Det här med specialmat har varit uppe förr. (Finns en hel tråd om det!) Det är givetvis inte acceptabelt att de schabblar en massa i first, men om man förbeställer mat och vill ha vegitarisk mat, så ska man nog beställa just vegitarisk mat och inget annat.

Igår fick jag svar från Thai angående "Thai Healthy set". Den är inte vegetarisk utan helt vegansk!
Att det förekommer animaliska produkter i en eller flera av rätterna är helt oacceptabelt.

Man skriver också att man missat att lasta ombord just den maten vi beställde.

Har ni ringt Stockholmskontoret?
Jag har fått känslan att de är riktigt bra att ha att göra med...

I era fall så är det solklart att 3000k poäng är oacceptabelt då de har "glömt" att lasta ombord maten som ni beställde.
Verkar vara klåpare som inte bryr sig.
Låt oss säga att ni har varit allergiska mot saker som standardmat innehåller och ni därför har beställt specialmat i form av "Thai Healthy Set"? Jag har ju läst era rapporter och det är under all kritik att ni till och från har fått äta en bråkdel av vad övriga passagerare har fått göra under så långa flighter.

Lycka till! :)

Hej!

Har du hört något mer från Thai?
Jag fick samma svar med erbjudande om 3000 EB-poäng till vardera konto. Skickade tillbaka att jag inte var nöjd med det och skrev till dem om hemresan som jag tydligen hade glömt.
Svarade likt dig att jag inte var nöjd, har inte hört något sedan dess.

Toppen