Senaste nytt

Thai Airways business class - ok?

Thai har två versioner av sin F. 9 platser i suites eller 10 platser mer öppet (äldre säten).

Den enda nackdelen med 10-sätesversionen enligt mig är IFE, annars tycker jag nästan den är trevligare...

Bägge är i nosen på 747 nedre plan.

Det är som @NotRyan skriver. Jag föredrar 10 sätes varianten. Jag hamnade i mittlådan en gång och det var en klaustrofobisk upplevelse.

Visa bifogad bild 94243
OK. I vårt fall verkar det bli 9-sätesvarianten enligt seat map. Dock finns det inga lediga platser i suites så det är nog ändå inte aktuellt. Så för vår del blir det nog att välja mellan att sitta där nere i bakre delen eller på övre deck. Försökte boka 11B och 11J men den kunde bara bekräfta ett av sätena så ändringen gick inte igenom. Ska prova att ringa Thai.

OK. I vårt fall verkar det bli 9-sätesvarianten enligt seat map. Dock finns det inga lediga platser i suites så det är nog ändå inte aktuellt. Så för vår del blir det nog att välja mellan att sitta där nere i bakre delen eller på övre deck. Försökte boka 11B och 11J men den kunde bara bekräfta ett av sätena så ändringen gick inte igenom. Ska prova att ringa Thai.

Försök få på övervåningen, den är mycket bra med 2+2 med fönster och ingen mittrad. Nedre däck tycker jag är trist i business eftersom det är kök på ena sidan och då inga fönster på den sidan.

Flög med Thai från BKK till DPS i april. Första klass delen i regel blockad, vid tidig check in så fick vi 2 platser. Dock var det på deras Boeing 744 med 10 säten då de kör first. För en kortare flight funkar det bra. Minns att personalen drog ner videoduk när säkerhetsgenomgången kördes :D. Vissa av Thais Boeing 744 har varit i drift i mååååånga år vilket märks.

Last edited:
Vi (2 pers + 6 mån infant) flyger ARN-BKK-DPS i början på augusti.

ARN-BKK flyger vi TG961 Boeing 777-300. Just nu är vi seatade på 11E + F. Är det de bästa sätena för att flyga med infant?

BKK-DPS TG431 Boeing 747-400 är vi seatade på 23F och 24E vilket inte känns optimalt. Finns dock inga platser på samma rad kvar. Är det detta flyg som har två våningar? Vilka säten är bäst på detta flyg?

Det har ju diskuterats en del angående Thais B747-400. Då jag flög med en av dem idag tänkte jag dela lite färsk info.

*A livery på dagens maskin
20190721_192406.jpg

Nedre salongen, rad 22-26
20190721_192617.jpg

Övre salongen, rad 11-19
20190721_192721.jpg
20190721_192648.jpg

Stolen
20190721_211402.jpg
20190721_194744.jpg

Att tänka på... i övre salongen får inte normalstort handbagage plats i hyllorna, så detta måste lämnas i nedre kabin med påföljande spring i...
20190721_192626.jpg

Toppen