Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

ryds

Medlem
Vi är 7 stycken som åker med TG 961 den 21 dec, hade valt platser för längesedan. Nu har man kastat "upp" oss alla. Sitter utspridda lite överallt.
Allt från rad 11 till 17. Pratade med Thai , men dom visste inte heller va som hänt. Dom försöker jobba på att vi ska få tebax samma platser som förut och Thai i BKK är inkopplad. Många platser ser blockade ut på expertflyer.
Någon som vart med om något liknande ?
 
Vi är 7 stycken som åker med TG 961 den 21 dec, hade valt platser för längesedan. Nu har man kastat "upp" oss alla. Sitter utspridda lite överallt.
Allt från rad 11 till 17. Pratade med Thai , men dom visste inte heller va som hänt. Dom försöker jobba på att vi ska få tebax samma platser som förut och Thai i BKK är inkopplad. Många platser ser blockade ut på expertflyer.
Någon som vart med om något liknande ?
Så har det varit varje gång jag flugit med Thai. Först tillsammans och sen spridda utan förklaring eller förvarning.
 

kristinelund

Ny medlem
Har flugit med Thai i tio år och numera är det ett charterbolag. Service har sjunkit betänkligt. Enda fördelen är att det är direktflyg. Annars kan jag rekommendera Qatar. Visserligen ett stopp i Doha, men vilken service och flera tusen kronor billigare.
 

soengsang

Ny medlem
Har flugit med Thai i tio år och numera är det ett charterbolag. Service har sjunkit betänkligt. Enda fördelen är att det är direktflyg. Annars kan jag rekommendera Qatar. Visserligen ett stopp i Doha, men vilken service och flera tusen kronor billigare.
Samt Thais ankomsttid till Arlanda, smidig tid om man ska vidare.
Även Thais ombokningsregler är bra på de lite bättre biljetterna.
Har också flugit ca 3-4 gånger per år med Thai PE/BIZ, men funderar på att byta till något av araberna.
Man får ju BIZ med Emirates för ca 17,500 och man betalar idag nära 20 för PE med Thai. Visserligen med bättre ombokningsregler.
 

henke12

Medlem
Någon som erfarenhet av att resa med sin far på B773 Arlanda-Bangkok i Business Class?

Verkar vara svårt att hitta 2 stolar som inte är väldigt nära varann eller väldigt långt ifrån varann!

Är de stolar som "sitter ihop" i mittgången väldigt nära varann? (11,14,16)

Hur skulle ni valt? :)
 

Per N

Medlem
Sitta ihop blir väl bra. Det är bara att köra upp "väggen" mellan stolarna om det behövs. Jag kan tycka det är lite jobbigt att prata med varann om man väljer det andra stolsparet. Det är trots allt ett bakrundsbrus som gör att det blir svårare att prata då.
 

nissefalk

Medlem
Någon som erfarenhet av att resa med sin far på B773 Arlanda-Bangkok i Business Class?

Verkar vara svårt att hitta 2 stolar som inte är väldigt nära varann eller väldigt långt ifrån varann!

Är de stolar som "sitter ihop" i mittgången väldigt nära varann? (11,14,16)

Hur skulle ni valt? :)


Flög just Bangkok Frankfurt med en 777-300ER tyckte faktiskt att business class stolen var riktigt dålig, det var trångt och så var bordet konstigt monterat och satt ivägen så lyckades aldrig sitta riktigt skönt i lite lätt tillbaka lutat läge då vänster knä hela tiden lutades mot denna vassa bordsinfästning.

Servicen och maten var dock bra så inget att klaga på där, men tyvärr som sagt en av de sämsta "modernare" business class hårdvara jag provat. notera dock att det naturligtvis är mycket bättre än ekonomi eller premium ekonomi förståss.

Vi var 2 bastanta herrar som satt tillsamman jag hade valt rad 20 E,F som kändes väldigt trångt förr oss 2, detta är dom platser som är bäst om man vill kunna prata med sin medpassagerare, raden bakom så sitter man väldigt långt isär och det blir svårt att prata med varandra naturligt då man dessutom inte ser varandra sittandes i normalt lounge läge, det är diverse fövaringsutrymmen ivägen.
Undantaget är rad 17 D,G där man sitter lika långt isär men på denna rad är det öppet mellan sätena så man ser varandra, detta kunde vara ett alternativ när man reser 2.

Jag sov lite på min flygning i veckan men flyttade då till en tom stol 22B för att det kändes alldeles för trångt att sova 2 pers på 20 E,F

Skulle jag resa igen med Thai i denna config så skulle jag välja rad 17 som ovan eller så skulle jag hoppa över konversation med min resesällskap och välja A-B eller J-K säten.
 

Erik M

Medlem
Hur är rad 11 dvs raden längst fram i Business? Hittar inget på seat guru ... men jag tänker att nån skillnad borde det vara. Typ mer leg room eller att det blir annorlunda när skärmen sitter i väggen eller så. Nån som vet?
 

011430121

Medlem
Hur är rad 11 dvs raden längst fram i Business? Hittar inget på seat guru ... men jag tänker att nån skillnad borde det vara. Typ mer leg room eller att det blir annorlunda när skärmen sitter i väggen eller så. Nån som vet?
Det är mycket spring av kabinpersonalen, de använder en "hylla" framför rad 11 som en plats att ställa saker på exempel brödkorgen och linkande saker
 
Toppen