Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER på Seatguru

FlyingFire

Medlem
Jag skulle satsat på dubbelplatserna på 71 eller 72, jag har flugit de mellan Stockholm och Bangkok med min brorsa på andra sätet.

Fördelar: Man slipper kliva över okänt folk, man har ett rätt (well, standard eko) okej benutrymme (iallafall jag, är 169 cm, brorsan 174), man har nära till toalett (kanske väger upp ännu mer med barn?), man blir inte påkörd med vagnen, man kan fälla upp armstödet.

Nackdelar: Nära till toan (men jag har aldrig upplevt att det varit en direkt nackdel, aldrig störts av det)
Nära till gallery (samma där, aldrig stört mig)
 

guca

Ny medlem
Åkte 40A för två dgr sedan med nämnd maskin bkk-arn. Inf med benutrymme och man behöver inte vänta länge på käk och dricka. Ända nackdelen imo är avsaknaden av ett riktigt fönster. Ansamlingen av toaletter var faktiskt inte ett problem.
 

KNA

Medlem
På 777an direkt till Phuket ska tydligen gå med äldre modell i vinter, flög till Oslo med en dessa och var bättre plats än på den nya modellen vars stolar jag inte alls gillar
 
Ajdå, har en bild framför mig där barnen mätta och belåtna sover som stockar på golvet framför oss. Å andra sidan har jag förståelse om det ur säkerhetssynpunkt inte lämpar sig att ha barnen liggandes på golvet.

Men men, jag hoppas ändå på 4 platser på rad 40 eller 60. Då kan jag sittandes sträcka ut min 195 cm långa kropp...
 
M

Monkey_Class

Guest
Ajdå, har en bild framför mig där barnen mätta och belåtna sover som stockar på golvet framför oss. Å andra sidan har jag förståelse om det ur säkerhetssynpunkt inte lämpar sig att ha barnen liggandes på golvet.

Men men, jag hoppas ändå på 4 platser på rad 40 eller 60. Då kan jag sittandes sträcka ut min 195 cm långa kropp...

Hoppas inte höftbredden är i paritet med längd för då får du ont i den (höften dvs).
 
Toppen