Senaste nytt

Testet av SAS nya loungeglas är snart över. Dags för utvärdering. Är de nya glasen bättre?

Jag tycker att glasen som utvärderas är väldigt "trevliga" och passar väl i SAS lounger och ombord.

Som andra nämnt tycker jag att glasen passar till det mesta i dryckesväg - från vatten till GT.

Själv har jag kommit på mig själv med att börja uppskatta Ginger Ale "on the rocks". Något som glasen passar alldeles särskilt för.

Önskar även jag en SAS-logga på glaset vilket jag tror skulle stärka varumärket främst hos utomnordiska resenärer/besökare.

Mycket trevliga glas. Blir alltid lika ledsen när jag kommer till loungen på OSL och ser att dem ännu inte finns tillgängliga där.

Nu är feedbacken skickad till SAS så får vi se sen vad de beslutar. Men baserat på kommentarerna här finns nog goda chanser att det blir en fortsättning.

Som jag förstår det kommer glasen i så fall introduceras i övriga lounger i Skandinavien.

Eftersom jag uteslutande reser från ARN på morgonen har jag inte funderat över hur de är att dricka vin ur. Ska de även ersätta vinglasen? Jag trodde bara att de skulle ersätta vattenglasen. Tror att jag föredrar vin ur vinglas.

Nu har ju Jacob redan skickat feedback till SAS, jag håller med övriga att de är trevliga att dricka ur!

Eftersom jag uteslutande reser från ARN på morgonen har jag inte funderat över hur de är att dricka vin ur. Ska de även ersätta vinglasen? Jag trodde bara att de skulle ersätta vattenglasen. Tror att jag föredrar vin ur vinglas.

Nu har ju Jacob redan skickat feedback till SAS, jag håller med övriga att de är trevliga att dricka ur!
Det är ju vinglas, fast utan den jobbiga foten.

Volym och design är bra men kantendär man har kontakter med läpparna är för tunn för mig så det känns nästan obehagligt.

Jag dricker inte alkohol av det glaset utan endast juice eller tonic water om det är någon skillnad från er andra.

Gav positiv feedback till Loungepersonalen i fredags angående glasen då jag visste att det var under utvärdering. Nu håller vi tummarna.

Jag tycker glasen är jättebra. Det enda jag reagerade på är att de ser väldigt små ut, men rymmer hur mycket som helst! Det kan bli farligt om man blandar GT i dem...

Toppen