Senaste nytt

Testamentera Bonuspoäng?

Delayed

Medlem
Vad händer om man har familjekonto då?
Har dock inte själv det men då bidrar ju hela familjen till att samla poäng?
Nu verkar familjekontouppläget vara under förändring så hur det blir i framtiden återstår väl att se. Hittills har dock funktionen varit att poängen "ges/överförs" till någon av "familjemedlemmarnas" personliga konton och eventuell arvsrätt tar nog inte hänsyn till hur poängen en gång kommit till kontot.

Ska man vara lite morbid/cynisk/kalkylerande bör nog den yngsta familjemedlemmen med hälsosammast livsstil vara den som mottager poängen och samlar på sitt familjekonto, i alla fall som upplägget har varit.
 

011430121

Medlem
Nej, alltså ligger du på dödsbädden får du helt enkelt ut och flyga lite ;)
Om det är jag som åsyftas så är jag välmående, detta slog mig bara.
Ett alternativ så kan man ju ge sina inloggningsuppgifter så kan man de efterlevande boka. @Alf skriver så vet man inte om SAS har får uppgifter om att man har avlidit, men förmodligen får i alla fall inte BA, AA, TG o.s.v. inte dessa uppgifter
 

jumbooze

Medlem
En annan lösning är väl att ha stående bokningar för anhöriga ett år ut och sedan boka om dessa så länge man lever då har man ju inte några poäng som förfaller även om man förfaller själv bokar man med sas så är det inte många hundra i avgifter
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
En annan lösning är väl att ha stående bokningar för anhöriga ett år ut och sedan boka om dessa så länge man lever då har man ju inte några poäng som förfaller även om man förfaller själv bokar man med sas så är det inte många hundra i avgifter
Har inte biljetterna begränsade giltighetstider?
 

nrdbck

Medlem
Enklaste är väl bara att skriva ner lösenord för EB kontot i testamentet.

Min far dog hastigt och olustigt för 8 år sedan. Jag hade lösenordet till hans Eurobonus konto med ett par hundratusen innestående poäng på. Ung och dum som jag var så förstod jag inte vilken guldgruva jag satt på. Lät allt brinna inne. Farsgubben måste ha vänt sig i graven haha
 

Homer

Medlem
En hypotetisk fråga, kan man testamentera bonuspoäng?
Låt säga att vid sitt frånfälle har 1 miljoner Eurobonuspoäng eller från någon annat program. Dessa är värt en del i kronor. Går det att i sitt testamente skriva jag vill att XX ärver mina EB poäng?
Jag har inte orkat läsa det finstilta hos de olika bolagen/kedjorna.

Bättre om du kan få någon annan gör det.

Kikar man på SAS verkar följande gälla:

I 2.6 i Eurobonus T&C står att det inte går att ärva bonuspoäng (varmed får förstås även möjlighet att testamentera bort sådana poäng), "unless otherwise stated by SAS". Jag har inte sett något ställe där det sägs att man har rätt att testamentera detta.

2.6 Points and benefits are personal and can under no circumstances be sold, transferred, combined, inherited, refunded in cash or used for other purposes than within the EuroBonus program unless otherwise stated by SAS.

Agö gick i fällan.
 

Alf

Medlem
Det kan ibland strula om man bokar på någon annans konto. Jag bokade för ett tag sedan resa för sonen på hustruns AA konto och skulle betala med mitt kreditkort. Det funkade inte, utan det skulle vara hustruns kreditkort som betalade avgifterna. Hon var tvungen att ringa dit och bekräfta med sitt kreditkort.

Har för mej jag tidigare gjort samma sak på SAS och då funkade det med mitt kreditkort.
 
Toppen