Senaste nytt

Test av Lufthansas nya long-haul business kabin

Senator

Moderator
Jag kan väl hålla med om att prioritering status vs. bokningsklass verkar lite konstig i vissa fall.

Nu handlar inte Uniteds policy om OpUP, men här har man valt att vända på detta: Börja med status, sedan vilken bokningsklass man har köpt:
United Airlines - MileagePlus Upgrades Overview

Men som alltid vill man flyga affärsklass eller förstaklass finns det ett garanterat sätt: köpa en biljett med pengar eller poäng/miles :)
 

A380*G

Medlem
Ja, och SEN hos M&M kan man bli utan att ha satt sin fot på ett plan inom LH Group, så det är inte säkert en SEN är lönsam för LH Group.
 

Jonas C

Medlem
Ja, och SEN hos M&M kan man bli utan att ha satt sin fot på ett plan inom LH Group, så det är inte säkert en SEN är lönsam för LH Group.

Tjaa detsamma bör väl gälla för alla statuskunder hos diverse bonusprogram då ytterst få ställer krav på att man måste tjäna in ett X-antal % av sina miles hos bolaget. Men rent generellt kan man väl säga att de flesta SEN har flugit ihop sin status på LH Gruppen (möjligtvis med undantag för SAS-inrikes kuskare), då det i många fall finns bättre bonusprogram hos de andra bolagen…
 

gusten

Medlem
Vad menar du med att "LH snåla med dylikt"? Tänkte du att man skulle bara ge dig för du frågade snällt? :)

Jag hade åkt med Swiss eller Austrian till DEL. Jag har åkt "alla" och tycker Austrian är bästa valet till DEL. Fördelen med MUC är hemresa på dagen, nattflighten ner är för kort. Det jobbiga med LH via FRA, OS och LX är att alla landar runt midnatt och åker runt 02:00 hem.

Jag vill minnas att du berömt OS tidigare och jag tittade på dem men tycker inte tidtabellen verkade bra. Via MUC anländer man 0645 och har möte hela dagen, bor en natt på hotell och tar hemåt igen vid 0800 tiden nästa morgon. Tycker att midnatts / Fakir avgångarna är lite väl svettiga. Och: Ja, klart att man försöker smöra sig till en uppgradering om det går - även om det kräver lite tur. :rolleyes:

Tack för goda tips alla. Återkommer med rapport.
 

A380*G

Medlem
Tjaa detsamma bör väl gälla för alla statuskunder hos diverse bonusprogram då ytterst få ställer krav på att man måste tjäna in ett X-antal % av sina miles hos bolaget. Men rent generellt kan man väl säga att de flesta SEN har flugit ihop sin status på LH Gruppen (möjligtvis med undantag för SAS-inrikes kuskare), då det i många fall finns bättre bonusprogram hos de andra bolagen…

En av LH Groups största konkurenter ställer ju krav om # legs med egna carriern. Varför nämner du inte det?
 

gusten

Medlem
Det blir ARN-FRA-DEL nu på Torsdag i LH, D klass och hem igen natten mot Lördag med OS via VIE i deras nya C klass. Skall bli intressant att testa båda, premiär framför skynket i long-haul på båda bolagen. Båda har ju nya kabiner, så det skall bli en intressant jämförelse.
 

gusten

Medlem
Var mycket nöjd med C premiär på long-haul på både LH och OS. LH kör ju en nära nog sprillans 747-8 FRA-DEL och jag måste säga att det är min favoritkärra. Magnifika plan. Den nya C kabinen var helt ok, även om jag tycker vinklingen av stolarna känns lite märklig, särskilt om man nu sitter med okänd granne.

Men det stora utropstecknet var OS på hemvägen, via VIE i en 767 med väldigt trevlig hardware, utomordentligt god mat och perfekt, ja enormt uppmärksam och trevlig service. Man sover utmärkt i deras flatbeds, som inte känns lika klaustrofobiska som faktiskt LX stolar gjorde litegrann. Utmärkt IFE, vilket var trevligt med ett glas bubbles på nattkröken innan det var dags att knyta sig. Jag är frestad att i fortsättning använda VIE som hub istället för FRA, när möjlighet gives.
 
Toppen