Senaste nytt

Tekniska problem, SAS - SK 973 / Köpenhamn-Bangkok

Värdelös planering av SK säger jag ang PLQ-CPH. Och oerhört oflexibel crew.. Imorse GOT-CPH, 10 rader extra, 3pax. Purser frågade pax på rad 9 om han ville flytta fram till övriga 2....:)!

jag kan vara helt ute och cyklar och ni kan strunta i min mening kring denna incident men jag hade nog flyttat till rad 2 antingen utan kommentar eller med att säga "OK, it is your call".
Av din berättelse framgår att du har inte förväntat något extra service eller hade planer att dricka något annat än vatten ändå.

Om nu ett flygbolag väljer att servera en stol istället för en passagerare i kött och blod så får dem göra det. Utan mig ombord. :)

Alltså med "...Extra service..." menade hon att jag enbart skulle få den pappbox man annars får i Economy Extra och inte den brickan som uppenbarligen fanns lastad för mig. Anledningen till att jag satt kvar är att jag blev för det första så paff att jag inte fick fram något ord och för det andra ville att hon skulle inse det orimliga i det hela. Men inte, passagerarna i Eco Extra blev framflyttade då raden annars skulle gått tom. Anledningen till att jag verkligen inte rörde brickan ur fläcken annat än att ta bort plasten var för att inte någon av dessa värdinnor annars skulle ta min mat! Hade det varit mitt på dagen och jag inte haft bråttom hem till min gravida fru så hade jag för all del klivit av planet och köpt en biljett och i efterhand klagat.

Värdelös planering av SK säger jag ang PLQ-CPH. Och oerhört oflexibel crew.. Imorse GOT-CPH, 10 rader extra, 3pax. Purser frågade pax på rad 9 om han ville flytta fram till övriga 2....:)!

Så brukar det se ut på GOT-CPH. En gång var jag ensam passagerare på Y och gardinen placerad minst en sådär 10 rader bakom mig, och då satt jag ändå på rad 3. Jag vände mig ett antal gånger och Economy verkade vara smockat.

Ibland hur den person som är ansvarig för detta planerar/tänker!

Så brukar det se ut på GOT-CPH. En gång var jag ensam passagerare på Y och gardinen placerad minst en sådär 10 rader bakom mig, och då satt jag ändå på rad 3. Jag vände mig ett antal gånger och Economy verkade vara smockat.
Ibland hur den person som är ansvarig för detta planerar/tänker!
Så här ser det väldigt ofta ut i kabinen på SK's intra-Skandinavien-flyg.
Det är provocerande och väldigt onödigt.
En SK-rep som läser denna tråd borde förklara denna 'strategi' för oss! Det är de skyldiga oss.

Jag har antagit, och på ett antal flyg fått bekräftat (när folk börjat fråga om att flytta fram) att det ofta handlar om load balance, speciellt på A31x/32x.

Intressant. Detta kan helt klart stämma. Ett par gånger från London har jag åkt framför gardinen i första raden Economy. Gardinen skulle dock inte flyttas.

Toppen