Senaste nytt

Teknikprat 'Utbrutet från annan tråd'

JacobGBG

Medlem
Fick tillbaka min HTC One förra veckan, tog nära tre veckor men inga frågor har ställts, och telefonen funkar nu helt felfritt.
 

lnixon

Medlem
iOS är ett väldigt "snyggt" system, det klår Android med hästlängder på den punkten. Allt bara fungerar och sitter ihop liksom.

Ptja. Jag sitter här med en iPad bredvid mig (jag råkade vinna den; skulle aldrig ha köpt den själv), och den gör mig lite galen ibland. Det är ett jämra switchande mellan olika tangentbordsmodes (finns det verkligen inget sätt att skriva siffror utan att byta till det numeriska tangentbordet?), och det är otydlig indikation av skift-läget - tangenterna visar versaler oavsett vilket skiftläge man är i. Det verkar vara lite slumpmässigt vilka diakritiska tecken som man kan få fram med long-press. Jag har ingen aning om hur jag skulle göra för att skriva "curaçao", till exempel.

Det finns ingen bakåtknapp! Istället är det applikationsberoende hur man går bakåt. Ibland finns det en knapp med en pil på, ibland finns det en "cancel"-knapp, ibland finns det en pilformad knapp med namnet på det förra läget, ibland ska man swipe:a, ibland ska man klicka utanför dialogrutan. Och knapparna kan vara placerade lite varsomhelst.

Och jag blir bara totalförvirrad av Itunes. Hur ska man egentligen göra för att hitta intressanta filmer när valen jag har att klicka på är "Featured", "Top Charts", "Films with Local Subtitles", "Films available for Rent", "HD Films", "Browse by Decade" och "Disney"? Vad är det för jämra kategorier?!

Totalt osmidigt att hoppa mellan olika appar. Fyrfingerswipe:a åt sidan, och hoppas att man bläddrar åt rätt håll...

Massor med såna irriterande smådetaljer. Och då har vi ändå inte kommit in på de ideologiska problemen med att jag inte får köra vilken programvara jag vill på hårdvara som jag själv äger....
 

JacobGBG

Medlem
Och jag blir bara totalförvirrad av Itunes. Hur ska man egentligen göra för att hitta intressanta filmer när valen jag har att klicka på är "Featured", "Top Charts", "Films with Local Subtitles", "Films available for Rent", "HD Films", "Browse by Decade" och "Disney"? Vad är det för jämra kategorier?!

Hela poängen med Itunes är att du ska bli led till saker de vill att du ska köpa (dvs sånt de får fördelaktigast kommision på).
 

agehall

Medlem
Massor med såna irriterande smådetaljer. Och då har vi ändå inte kommit in på de ideologiska problemen med att jag inte får köra vilken programvara jag vill på hårdvara som jag själv äger....

Fast både du och jag är ju smått inkompatibla med "användarvänliga" system som iOS och vill istället ha saker som låter oss pilla på allt. Vi är nog dock i minoritet, tyvärr.
 
Toppen