Senaste nytt

Taxi Schiphol - Haag

Börnen

Medlem
Är det "bra nog" att ta en taxi från kön eller ska jag förboka? Förslag på bolag i så fall?
 
Uber och taxi funkar jättebra, men det tar allt mellan en halvtimme till en och en halv timme med bil (eller mer) och ca 45 minuter med tåg (som är rätt pålitligt i Nederländerna).
Så det är lite beroende på om du har någon specifik tid att passa.

Just some 2cents.
 

airac

Medlem
Holländare här, jag skulle åka tåg om jag inte har med tre barn och bohaget. Sedan ta taxi från stationen i Haag om jag ska någonstans krångligt. Tågen stannar under centralhallen i terminalen och till Haag går de nog varje 15 min. Blir billigare och snabbare. Osäker om Uber tillåts att plocka upp folk på Schiphol, det är bara utvalda taxi bolag som får trafikera flygplatsen som är privatmark, aldrig provat.
 
Holländare här, jag skulle åka tåg om jag inte har med tre barn och bohaget. Sedan ta taxi från stationen i Haag om jag ska någonstans krångligt. Tågen stannar under centralhallen i terminalen och till Haag går de nog varje 15 min. Blir billigare och snabbare. Osäker om Uber tillåts att plocka upp folk på Schiphol, det är bara utvalda taxi bolag som får trafikera flygplatsen som är privatmark, aldrig provat.
Uber har en egen upphämtningspoint om man går förbi taxi bilarna till andra sidan.
 

Börnen

Medlem
Holländare här, jag skulle åka tåg om jag inte har med tre barn och bohaget. Sedan ta taxi från stationen i Haag om jag ska någonstans krångligt. Tågen stannar under centralhallen i terminalen och till Haag går de nog varje 15 min. Blir billigare och snabbare. Osäker om Uber tillåts att plocka upp folk på Schiphol, det är bara utvalda taxi bolag som får trafikera flygplatsen som är privatmark, aldrig provat.

Tack, blir nog tåg då
 

airac

Medlem
Tack, blir nog tåg då
Ytterligare ett tips då. Haag har två 'centrala' stationer. Den Haag Centraal (centralstationen) som är likt göteborg 'slutstation' utan genomfärd, och Den Haag Hollands Spoor som även ligger ganska centralt och tågen på genomfärd stannar på. Välj InterCity tåg, Sprinter är regional tågen som stannar för mycket, vissa internationella tågen kräver platsreservation och specialbiljett (tex Thalys till Paris). Du kan lösa biljett i appen eller på webben och de är giltiga för dagen (även på intercity), så du är inte bunden till specifik avgång som här i Sverige.

Edit: finns såklart biljettautomater i båda bagage och ankomsthallen där man får pappersbiljett med chip i som man ska blippa innan man går ner till spåren på Schiphol.
 

rvarttinen

Medlem
Har själv åkt Schiphol - Haag med tåg. Hur smidigt som helst.
Om du flyger med KLM, kolla om du inte kan få segmentet med tåg på biljetten. Då blir det även lite extra miles.... gjorde så på en resa till Antwerpen via AMS för några år sedan. Delen med tåg fick ett KL-flightnummer.
 
Toppen