Senaste nytt

Taxi New York

LPC123

Medlem
Funkar som här hemma. Du kan välja vilken typ av Uber du vill ha och ser priset i appen.
Jag har använt det flera ggr utan några problem alls.
Dock brukar jag boka en car service från flyget till hotellet, det tyckar jag är skönare.
 

taxvalp

Medlem
Funkar som här hemma. Du kan välja vilken typ av Uber du vill ha och ser priset i appen.
Jag har använt det flera ggr utan några problem alls.
Dock brukar jag boka en car service från flyget till hotellet, det tyckar jag är skönare.

+1 på det, inga konstigheter i Ubers hemland. Om man ska resa mycket i USA så kan det löna sig att gå med i Uber One på plats. Första månaden gratis och 5% på resor (samt lite annat lull-lull). Erbjudandet brukar dyka upp först när man är på amerikansk mark.
 

Hachans

Medlem
Påväg till Newark om några veckor. Funderar på att ta en Uber från Newark till stan. Fungerar det likadant som i Sverige? Dvs. bokar en (efter tull), kliver in, åker, kommer fram, kliver ur och säger hejdå. Eller ska det meckas med kort/dricks/annat? Ser jag hela priset direkt i appen? Kan man bli "lurad" på något sätt? Vi är 2 personer som ska in till Times Square med varsitt handbagage och en större resväska.

Fungerar utmärkt. Men det är svindyrt med Uber generellt just nu.
 

starmac

Medlem
Tack för all feedback. Då ser jag det som alternativ 1. Tycker det är lite lurigt med vanlig gultaxi. Dels har priset varierat kraftigt, dels lägger de på allt möjligt när man kommer fram och till sist så ska de ju ha dricks 20 % nuförtiden. Inte heller alltid superimponerad av rostiga gamla Towncars med öppna fönster och ingen AC.

EDIT: så om jag förstår det hela rätt så måste jag inte lägga på 20 % på uberpriset utan det är frivillig dricks i efterskott om man så önskar?
 

Hachans

Medlem
Tack för all feedback. Då ser jag det som alternativ 1. Tycker det är lite lurigt med vanlig gultaxi. Dels har priset varierat kraftigt, dels lägger de på allt möjligt när man kommer fram och till sist så ska de ju ha dricks 20 % nuförtiden. Inte heller alltid superimponerad av rostiga gamla Towncars med öppna fönster och ingen AC.

Ja, det har att göra med att du åker utanför delstaten. Då blir det tolls och annat. Taxi från Newark till New York är oreglerad så du kan få en oseriös åkare också.

Om du inte betalar för någon premium Uber bil kan du mycket väl råka ut för en rostig towncar utan AC även med Uber. Framförallt nu när bensinen är dyr kan det bli utan AC också.

Och du slipper inte undan dricksen heller i Uber. 20% lägger du. Det ser frivilligt ut men det är det inte.

Och i dagarna införs även bränsletillägg för Uber/Lyft.

Så i slutändan blir det inte jättestor skillnad.
 

zippan

Medlem
Ja, det har att göra med att du åker utanför delstaten. Då blir det tolls och annat. Taxi från Newark till New York är oreglerad så du kan få en oseriös åkare också.

Om du inte betalar för någon premium Uber bil kan du mycket väl råka ut för en rostig towncar utan AC även med Uber. Framförallt nu när bensinen är dyr kan det bli utan AC också.

Och du slipper inte undan dricksen heller i Uber. 20% lägger du. Det ser frivilligt ut men det är det inte.

Och i dagarna införs även bränsletillägg för Uber/Lyft.

Så i slutändan blir det inte jättestor skillnad.
Ofrivillig dricks? Utveckla.
Jag har inte åkt taxi i New York eller New Jersey. Men i Tennessee och Georgia. Men inte tillkom det någon ofrivillig kostnad utöver vad det stod när jag bokade.
 

Hachans

Medlem
Ofrivillig dricks? Utveckla.
Jag har inte åkt taxi i New York eller New Jersey. Men i Tennessee och Georgia. Men inte tillkom det någon ofrivillig kostnad utöver vad det stod när jag bokade.

Du vet ju hur serviceindustrin fungerar i USA. 20% dricks är förväntat på slutnotan. I taxi. På restaurang osv.

Tekniskt sett frivilligt, men det är rätt rövigt att inte lämna.
 

Claes L

Medlem
Dom senaste gångerna har vi kört dial7.com som funkat kanon.
Fast pris, vilket är bra om dom har stängt av en tunnel etc och färden tar mycket längre tid.
 

Senator

Moderator
Du vet ju hur serviceindustrin fungerar i USA. 20% dricks är förväntat på slutnotan. I taxi. På restaurang osv.

Tekniskt sett frivilligt, men det är rätt rövigt att inte lämna.

Dom senaste gångerna har vi kört dial7.com som funkat kanon.
Fast pris, vilket är bra om dom har stängt av en tunnel etc och färden tar mycket längre tid.

Jag bokar ”alltid” Dial7 om familjen är med och vi har bagage som skall med. Googla ”Dial7 Coupon” så hittar man i alla fall något billigare.

Allt beror på tidpunkten för ankomst. Kommer jag på kvällen såsom LX18 som landar 20:15 funkar Uber med. Men priserna har varit väldigt volatila så fördelen med Dial7 är just det, fast pris.
 
Toppen