Hjälp!
Jag behöver ta mig från BKK internationell airport till Pattaya.
Vilket taxibolag?
Tack!
De är ok med att ta en mamma med moderns unga tonårssöner också.Tack!
Jag har en kille på 13 år med mig, kommer det ev. medföra något hinder?
Dessa väljer jag också. Fräscha bilar och förare som kör vettigt. Brukar åka med familjen (fru och barn i lågstadieålder).![]()
Nam's Taxis With Lady Drivers
Nam's Taxi, lady driver only. /Female taxi driver/ in Bangkok city/ Pattaya city and Suvarnabhumi airport( BKK) Thailand.www.namstaxiladydrivers.com
Sedan L 1200 THB, allt inkl tullar etc.
https://airportpattayabus.com/ är deras egna hemsida. När mina föräldrar hade hus i Jomtien tog vi alltid denna, nu blir det mer Nam's taxi.![]()
Roong Reuang Coach Thailand buses & guides | BusOnlineTicket.co.th
Roong Reuang Coach Thailand buses & service guide & book your preferred bus ticket at BusOnlineTicket.co.th now!www.busonlineticket.co.th
Detta är ett billigt och pålitligt bussbolag från BKK flygplats till din destination. Det finns också ett alternativ att låta dem ta dig från busstationen till hotell.
Jag använder dem till och från Hua Hin. Men deras busslinje 389 går till Pattaya och är liknande.
De ger vatten på flaska och sätena lutar och är bekväma.
Det där är bra pris, jag brukar bara gå ner till de vanliga taxibilarna och brukar kosta ca 2.200 bath enkel, returen får man ofta för mindre så bra rekommendation här med BoltBokade via Bolt både ToR för ett par veckor sedan. Fräsch bil, inga problem att hitta och 1100 bath dit, 1400 hem tror jag.