Senaste nytt

Tapster X SAS Ring

Man får ett mail som orderbekräftelse där det står ”If you didn’t connect your card to your wearable during checkout, you can still do so by clicking “View your order.” Detta är felaktigt. Just på SAS-ringarna kan man inte koppla sitt kort online, utan det måste ske via Tapsters app när man har fått ringen levererad.

i badyxor med ficka så funkar ett plastkort fint
Jag har inte haft fysiska korten på mig på flera år, så det är mobilen som används i 100% av fallen vid poolen/på stranden (ja jag har tagit i beaktande risken för att mobilen strular/dör), och uspen är ju att man slipper plocka fram något ur fickan och ödsla flera sekunder i onödan ;)

En till use case som passar mig personligen är snabbkassorna på ICA. Jag är kanske ovan vid Icas snabbkassor men det stör mig något enormt att man ska blippa betalkortet innan man scannar varorna, och jag är en sån personlighet som stör mig enormt på att behöva dra fram mobilen och scanna kortet även om det egentligen bara rör sig om några sekunder. Så där skulle ringen passa bra för mig och såna som har lika dåligt med tålamod som jag / lika lata som jag. En Apple Watch hade också fungerat för detta väldiga i-landsproblem men jag föredrar mina analoga urverk på armen.

Jag är kanske ovan vid Icas snabbkassor men det stör mig något enormt att man ska scanna betalkortet innan man scannar
Samma på Willys. ICA är dessutom röriga i manuell kassa om man önskar registrera ICA-kortet men betala med annat kort. Flera gånger har kassören i manuell kassa haft för bråttom så man inte hinner trycka ”betala med annat kort”.

Är det någon som har testat om det även går att använda mot kortläsare, elbilsladdare. Tex går ju de flesta kreditkort att använda i exemplen ovan.

Samma på Willys. ICA är dessutom röriga i manuell kassa om man önskar registrera ICA-kortet men betala med annat kort. Flera gånger har kassören i manuell kassa haft för bråttom så man inte hinner trycka ”betala med annat kort”.
OT. Du kan koppla ditt ICA-medlemsnummer till andra kort också (så att när du betalar med t ex Amex så registreras även ICA-bonus)

Toppen