Senaste nytt

TAP hyr in - vadå?

Brandten

Medlem
Har en resa till Portugal 3/8 hemresa 11/8.
Fanns bara 2 platser på TAP direkt så FruBrandten och MiniBrandten fick den (Eurobonuspoäng + 1st Amex voucher).

Jag själv bokade Lufthansa via FRA dit och TAP + SAS via LHR hem.

Vi har egentligen fått förhinder då annat på agendan är bokat den 12/8 som måste planeras veckan innan men avbokar jag ryker vouchers. Omboka gick inte till några vettiga tider/dagar (måste anpassa oss till skolloven).

Men nu fick jag precis detta i min mail vilket ju egentligen inte påverkar mig eftersom jag åker Lufthansa men vad kan det vara för inhyrt?

Följdfråga: Är ändringen skäl för avbok inkl förlängd voucher?
88c14075dcb4686cb748cce48999fd91.jpg
 
Har en resa till Portugal 3/8 hemresa 11/8.
Fanns bara 2 platser på TAP direkt så FruBrandten och MiniBrandten fick den (Eurobonuspoäng + 1st Amex voucher).

Jag själv bokade Lufthansa via FRA dit och TAP + SAS via LHR hem.

Vi har egentligen fått förhinder då annat på agendan är bokat den 12/8 som måste planeras veckan innan men avbokar jag ryker vouchers. Omboka gick inte till några vettiga tider/dagar (måste anpassa oss till skolloven).

Men nu fick jag precis detta i min mail vilket ju egentligen inte påverkar mig eftersom jag åker Lufthansa men vad kan det vara för inhyrt?

Följdfråga: Är ändringen skäl för avbok inkl förlängd voucher?
88c14075dcb4686cb748cce48999fd91.jpg

Vad är det för datum och flightnummer? Kolla via Flightradar24 eller i bolagets app, vad det står som Operating Airline.
 

Mr Planning

Medlem
Har en resa till Portugal 3/8 hemresa 11/8.
Fanns bara 2 platser på TAP direkt så FruBrandten och MiniBrandten fick den (Eurobonuspoäng + 1st Amex voucher).

Jag själv bokade Lufthansa via FRA dit och TAP + SAS via LHR hem.

Vi har egentligen fått förhinder då annat på agendan är bokat den 12/8 som måste planeras veckan innan men avbokar jag ryker vouchers. Omboka gick inte till några vettiga tider/dagar (måste anpassa oss till skolloven).

Men nu fick jag precis detta i min mail vilket ju egentligen inte påverkar mig eftersom jag åker Lufthansa men vad kan det vara för inhyrt?

Följdfråga: Är ändringen skäl för avbok inkl förlängd voucher?
88c14075dcb4686cb748cce48999fd91.jpg

Säkerligen SmartLynx, fick dom på hemresan LIS-ARN
 

Tomas E

Medlem
Hos vissa bolag, t.ex. BA, brukar det gå att boka om en annars icke ombokningsbar biljett när det blir en wetlease. Det verkar däremot mindre troligt att SAS skulle bjuda på bättre avbokningsvillkor för en Star Alliance-bokning bara för att TAP tagit in en wetlease, men med oförändrade tider.
 

Hachans

Medlem
Vad är det för datum och flightnummer? Kolla via Flightradar24 eller i bolagets app, vad det står som Operating Airline.

Det kommer vara antingen SmartLynx eller Fly2Sky (LZ-MDI har flugit LIS-ARN på TP786 någon gång den senaste veckan).

Men såvitt jag vet så har väl TAP 3+3 även i business så skillnaden lär väl inte bli så stor. Och cateringen är densamma.
 

ante888

Medlem
Det kommer vara antingen SmartLynx eller Fly2Sky (LZ-MDI har flugit LIS-ARN på TP786 någon gång den senaste veckan).

Men såvitt jag vet så har väl TAP 3+3 även i business så skillnaden lär väl inte bli så stor. Och cateringen är densamma.
Fly2Sky hade iaf i maj 2+2-säten i business på TP786, som var mycket skönare än de vanliga "europasätena". Helt i nivå med Turkish när man får deras 2+2 i business till IST, och lika bra mat och dryck skulle jag säga. Jag blev positivt överraskad.
 

Hachans

Medlem
Fly2Sky hade iaf i maj 2+2-säten i business på TP786, som var mycket skönare än de vanliga "europasätena". Helt i nivå med Turkish när man får deras 2+2 i business till IST, och lika bra mat och dryck skulle jag säga. Jag blev positivt överraskad.

Då är det bara att hålla tummarna för att det är den som ersätter!
 

Mr Planning

Medlem
En viktig BC detalj är att SmartLynx inte har någon gardin.

I övrigt bra CC, men det jag reagerade på var att raden framför mig inte hade seatblock
 

Flyer722

Medlem
Det kommer vara antingen SmartLynx eller Fly2Sky (LZ-MDI har flugit LIS-ARN på TP786 någon gång den senaste veckan).

Men såvitt jag vet så har väl TAP 3+3 även i business så skillnaden lär väl inte bli så stor. Och cateringen är densamma.
TAP brukar ha 2-2:1-1 business ganska ofta på sina populära europaavgångar. Samma business som SAS A321LR.
 
Toppen