Senaste nytt

TAP - Överbokning och passagerare attackerad av personal på Arlanda

(OT-OT finns det något som är för mkt OT på bc?)
On-OT: Som även jag angett är det andra regler när det publiceras under utgivningsbeslut, se post tidigare i flödet. Men ditt påstående om att utgivningstillstånd fritar från förtal äger ej sanning. Klippt ur samma DI-länk.
"Grundlagsskyddet innebär inte att man kan publicera vad som helst. Man får till exempel inte publicera personuppgifter i strid med vissa brott som anges i grundlagen som exempelvis bestämmelsen om förtal."

Nej det vet jag iof inte om det finns... ;) Jag förstår hur du tolkade att jag skrev "och det är inget förtal" men jag syftade alltså på det föregående stycket där jag förklarade varför en publicering av filmen i sig aldrig skulle kunna utgöra förtal.

När det gäller webbplatser med utgivningsbevis gäller ju som sagt inte PUL (7 §) och den enda omständigheten (om vi bortser från material som utgör marknadsföring) som gör att en publicering på sådana platser kan vara otillåten är om publiceringen utgör något av brotten i tryckfrihetsförordningens brottskatalog (bl.a. förtal). Men det är alltså inte fallet nu.. :)

Toppen