Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Om forumdelen är tänkt att bli en bestående del av BC även framåt så måste ju även detta beslut vara grundat i en tro att forumet kan vara en del i att göra sajten ekonomiskt gångbar. Utgår man sen från den tanken så vore det ju direkt märkligt att gå vidare på en väg som forumets tydligaste röster inte skriver under på. Det ska väl inte behöva läsas särskilt länge i den här tråden för att förstå att man måste reda ut annonsdebaclet, självklart ska man få en andra chans men för att komma dit måste ju någon slags ansvar tas. Medlemmarna här har ju tillfört recensioner, reserapporter och annat för ett enormt värde, och behåller man forumet så framstår det åtminstone i mina ögon som att man vill utnyttja den här expertisen för att stärka sajtens innehåll och kanske framförallt varumärke i övrigt. Därför tycker jag det är ett hån mot alla som suttit uppe på natten och knåpat ihop en reserapport att förminska kommentarer på forumet till gnäll.

Men, för att ha ett forum som vi har idag behöver vi intäktskällor

Ska man tolka det som att ni ser forumet som en belastning? Tror det finns många som gärna skulle ta över hostingen av det. Att det inte försörjer flera heltider är en annan sak, men jag skulle kunna tänka mig det som ett hobbyprojekt.

I min kanske naiva värld är forumet den stora tillgången - hör skapas innehåll som folk läser och hittar via Google, här genereras massvis av sidvisningar av trogna besökare som ger trovärdighet mot annonsörer. Att tro att köpta hotellrecensioner från hotell i Djibouti kan skapa mer värde låter direkt konstigt.

Jag är också missnöjd vad som händer på framsidan och som många säger "reklamuppdrag".
Jag håller med till vissa (i bland allt..) delar, men när mad presenterar PM från flygbolag...etc måste det komma igenom till hemsidan då detta kan vara till stor vikt. (PM som t ex nya lounger....)
(Dock bör dessa PM granskas med relevans för forumet före publicering.)

Jag har egentligen inte så mycket att säga.
Jag hittade till Businessclass genom att läsa om MD-80 eventet på aftonblaskan. Utan den artikeln så hade jag nog inte funnit till denna djungel av bra information gällande allt som har med resor att göra.

Precis som de flesta som har skrivit något i den här tråden så klickar jag mig i stort sätt alltid vidare till nya inlägg/dagens inlägg för att se om det finns något intressant som man kan lära sig eller om det är något galenskapsäventyr på g till någon udda destination.

Jag måste ärligt säga att det är en mycket tråkig och till viss del sorglig framtid som möter businessclass. Utan entreprenörerna som skapade detta forum så blir det inte riktigt samma sak. Hemskt ledsen, jag vill verkligen ge det nya en chans, men det känns inte bra alls.

Som många andra redan har sagt: anledningen till att vi hänger här; bär taggar och möts i luften/monks/incontro/o'learys/lounger är på grund av kul människor, de väldigt trevliga och hjälpsamma människorna! Fick vetskap om BC av en slump och började läsa, men sedan började jag åka på några event för att träffa människorna. Har en reflektion om gurus som jag tycker är en positiv utveckling. När jag började hänga här återkom många namn i trådar och det blev oundvikligt att det är personer som läggs på minnet, för de har hunnit med mer än mig själv. Så för min del tycker jag de nya moderatorerna och gurus är en bra bas för vidare kunskapsspridning i forumet. Stort tack och lycka till till de ny gurus: @Dr.Miles och @agehall samt till moderator gruppen!

Vardet av BC ar ju forumet och vad vi medlemmar postar. Jag laser ingenting fran redaktionen nu nar @Jacob och @Martin Björnström slutat. Jag alskar att lasa reserapporter fran olika medlemmar, lara mig nya trix postat av andra medlemmar, samt bara skriva i business loungen samt fredagstraden. Just de sistnamnda gor ju att man inte reser ensam trots att man defakto ar ute och reser sjalv.

Jag ser inte riktigt hur vagen framat skall fungera for BC, vardet ligger i oss medlemmar och vad vi postar - detta kan enkelt replikeras nagon annanstans for en liten summa. Investeringar pa 10 MSEK osv riktar sig at en helt annan malgrupp med ett enda mal, att tjana pengar. Forut fanns ett brinnande intresse fran redaktionen, det kanns inte som det finns langre.

Toppen